×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024
دشمن می‌خواهد جوانان شهادت طلب در مملکت ما تربیت نشوند

به گزارش سیرجان خبر؛ خطبه‌های نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام حیدری در جمع پرشور مردم ولایی سیرجان اقامه شد.

حجت الاسلام حیدری در بیانات خود به انواع عفاف در کلام اهل بیت اشاره کرد و گفت: چند نمونه عفاف وجود دارد که اگر به آنها عمل شود تقوای الهی در جامعه رواج پیدا می‌کند. عفاف در تفکر یعنی اینکه تفکرمان تحت کنترل ما باشد و حتی فکر به گناه هم در تفکر ما شکل نگیرد چرا که همین تفکر منجر به انجام فعل گناه خواهد شد. نوع دوم؛ عفاف در نیت است. در قیامت انسان‌ها بر اساس نیت‌هایشان محشور می‌شوند و نیت بدون عمل هم مورد محاسبه قرار خواهد گرفت، چه در امر ثواب و چه در امر خلاف.

وی به نوع دیگری از عفاف نیز اشاره کرد و افزود: نوع سوم؛ عفاف در نگاه است. باید مراقب نگاهمان باشیم چرا که نگاه آلوده تیری است از جانب شیطان. عفاف در نگاه لذت ایمان را به انسان می‌چشاند.

نوع دیگر، عفاف در کلام است. نباید هر سخنی را به زبان آورد و نوع دیگر عفاف عفت در لباس و آراستگی است. باید لباس زیبا پوشید اما نه برای خودنمایی.

امام جمعه موقت سیرجان با اشاره به اهمیت بحث عفاف و حجاب در جامعه به حربه‌های دشمن نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون برایتان سوال پیش آمده که چرا دشمن برای نفی حجاب در کشور ما تلاش می‌کند؟ تبلیغ بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه صرفاً برای منافع دشمن صورت می‌پذیرد چرا که آنها به دنبال بدبختی و انحراف ملت ایران هستند. بنابراین بانوان و خواهران ما باید هوشیار باشند و با دشمن همراه نشوند. بدانید اگر انواع عفاف در جامعه پیاده نشود همان خواهد شد که در کربلا اتفاق افتاد.

امام جمعه موقت سیرجان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه در آستانه ماه صفر قرار داریم به دو ثقل اکبر و اصغر در واقعه کربلا اشاره و خاطرنشان کرد: ثقل اکبر همان امام حسین (ع) و ثقل اصغر، حضرت زینب (س) است. جنگ در کربلا نیز دو جبهه تسهیلاتی و تبلیغاتی دارد. جنبه تسهیلاتی آن تا عصر عاشورا با شهادت امام حسین (ع) و یارانش تمام شد؛ اما جنبه تبلیغاتی مسئله همچنان ادامه دارد و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هستند که این ماموریت را بایستی به پایان می‌بردند.

وی تصریح کرد: سوالی که مطرح است این است که چرا سیدالشهدا (ع) خانواده‌اش را با خود به کربلا برد؟ یک دلیل آن است که یزید نتواند با آزار اهل بیت؛ امام حسین (ع) را از جهاد باز دارد. اما علت مهم دیگر بحث جلوگیری از تحریف جریان کربلاست تا دشمن نتواند حق را باطل جلوه دهد. ادامه این تبلیغات دروغ نیز در عصر حاضر جریان دارد و مدعیان حقوق بشر همان یزیدیان گذشته در عصر حاضر هستند.

حجت الاسلام حیدری مردم ایران را مردمی هوشیار و همیشه در صحنه خواند و عنوان کرد: مردم ما هوشیارند و فریب نقشه‌های دشمن را نمی‌خورند. دشمن می‌خواهد جوانان شهادت طلب در مملکت ما تربیت نشوند اما اگر جوانان ما شهادت طلب باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آنها چیره شود.

وی به مسئله انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که خود را لایق خدمت می‌دانند نه لایق قدرت؛ بایستی وارد میدان شوند. مطمئن هستیم انتخابات پیش رو انتخابات پرشور و پرحضوری خواهد شد.

امام جمعه موقت سیرجان ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: در خبر؛ سرعت و صحت باید مورد نظر قرار بگیرد تا از رواج شایعات و دروغ پراکنی جلوگیری شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.