×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024
عاشورا یک فرهنگ و محرم فرصت تبیین است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سیرجان در گفتگو با خبرنگار سیرجان خبر؛ در خصوص چرایی کم کاری شهرداری نسبت به فضاسازی شهر برای ماه محرم گفت: دهم تیرماه جلسه کمیسیون فرهنگی با حضور نمایندگان شهرداری در حوزه های مربوطه تشکیل شد و پیشنهادات مطرح و به عنوان صورتجلسه کمیسیون به شهرداری جهت انجام موارد مقرر شده، ارسال گردید

حجت کاظمی بیان کرد: بعد از آن پیگیری ها به صورت تماس های مکرر تلفنی، مذاکرات شفاهی، حتی جلسه حضوری تایید محتواهای محرمی انجام گردید، اما متاسفانه در مرحله اجرای آذین بندی و فضاسازی خوب و به موقع عمل نشده و قاعدتاً کمیته زیباسازی بعد از جلسه کمیسیون فرهنگی باید برای محرم جلسه ویژه ترتیب میداد و بین واحد های مختلف شهرداری تقسیم وظیفه میکرد، حداقل مثل سایر رویدادهایی که شهرداری برنامه ریزی و اجرا میکند.

وی تاکید کرد شهر دارالحسین از ابتدای محرم باید مثل یک حسینیه سیاهپوش و آذین بندی میشد.

کاظمی در مورد تابلوهای شهری اشاره کرد: طبق مفاد قرارداد امضا شده، شهرداری هر تعداد و هر مدت که نیاز داشته باشد با اعلام به پیمانکار بدون حق اعتراض و ممانعت او می تواند از آنها استفاده کرده و طبیعتاً در این زمان پیمانکار از پرداخت اجاره معاف است، که با این وجود عدم استفاده شهرداری از ظرفیت حداکثری بیلبوردها در مناسبت ها و وظیفه ای که خصوصا نسبت به ترویج فرهنگ غدیر و عاشورا برعهده همه ما هست، محل سؤال جدی است.

 

وی با عنوان اینکه عاشورا یک فرهنگ است و محرم فرصت تبیین حماسه قیام در برابر ظلم است، اضافه کرد: مناسبت هایی مانند ایام عزاداری امام حسین ع، شاخص هستند و هر سال تکرار می شوند، لذا ناگهانی و غیرمترقبه نیستند که همه را غافلگیر کنند، مردم در این ایام سیاهپوش و عزادار هستند، اما شهرداری حقیقتا از مردم جا ماند، هرچند یکی از ویژگی های محرم برگزاری مراسمات هیئتی و مردمی است اما فضای شهر در همه نقاط باید آماده می شد و فقط به خیابان های مرکزی، آن هم با تاخیر پرداخته نشود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همچنین گفت: اقدامات اجرایی وظیفه شورای شهر نیست اما مجدانه پیگیر آنچه که باید انجام شود هستیم و بعضا هم علیرغم تمام تلاش ها نتیجه مطلوب به دست نمی آید‌.

 

وی در ادامه اظهار داشت: هر چند شهرداری هم تلاشهای قابل توجهی در خدمت رسانی به مردم انجام می دهد اما متاسفانه ساختار فرهنگی شهرداری سیرجان به شدت معیوب است و حرف های زیادی برای اصلاح این ساختار داریم که گام اول آن تشکیل هر چه سریعتر سازمان فرهنگی شهرداری است و متولی کلیه فعالیت های فرهنگی باید مشخص باشد. وگرنه با واحدهای موازی و وظایف مشابه چگونه می توان هماهنگ کار کرد؟ مثلا باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری با بودجه ۳۰ میلیاردی کجای فرهنگ و ورزش است؟ حالا که آذین بندی و تابلوهای شهری تحت مدیریت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری و کمیته زیباسازی هستند پاسخگو باشند که چرا در قبال محرم کمک کاری صورت گرفته؟

این عضو شورای شهر در خصوص اهمیت دادن به لقب دارالحسین گفت: «دارالحسین» صرفا یک عبارت نیست که به صورت شعاری روی لباس یک تیم نوشته شود اما در شهر خبری از وسعت این لقب نباشد، امروز در مواجهه با یک مناسبت با اهمیت، این خلأ ها آشکار تر شد و برای فعالیت ها و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و هنری هم که در بودجه امسال لحاظ شده قطعا باید موانع اینچنینی رفع شود که همت شهرداری و شورا را می طلبد.

وی در پایان گفت: از مردم متدین و حسینی سیرجان، خواهشمندم که کم کاری ما را ببخشند و در این ایام شورا و شهرداری را از دعای خود محروم نفرمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.