×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

Dana.ir-29513-asli.jpg

یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برای نخستین بار در استان‌های کردنشین عراق برگزار می‌شود و طی آن، پرچم متبرک گنبد رضوی در استان سلیمانیه عراق به اهتزاز در می‌آید.

به گزارش سیرجان خبر به نقل از دانا، هشتمین جلسه شورای امور بین‌الملل جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با حضور نمایندگانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، جامعه المصطفی العالمیه و مرکز جهانی تبلیغ در محل دفتر بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد.

قباد میمنت‌آبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این جلسه گفت: از جمله برکات سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان در سال ۸۸، تبیین نوع رابطه استان کردستان با استان‌های همجوار خود و توجه ویژه به دراویش و فرق مذهبی مقیم منطقه بود. از آنجا که چهار استان کردنشین عراق، یعنی اربیل، کرکوک، دهوک و سلیمانیه ارادت خاصی به اهل بیت علیهم السلام دارند، طرح اولیه برگزاری هفته فرهنگ رضوی در کردستان عراق سال گذشته مطرح و در دستور کار این دوره از جشنواره قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود حسینیه‌ای بزرگ و فعال در استان سلیمانیه عراق و فعالیت‌های فرهنگی خوبی که در این مرکز صورت می گیرد، این استان برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی و اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده انتخاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در تشریح برنامه‌های درنظر گرفته یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در استان سلیمانیه عراق اظهار داشت: ۱۴ تا ۱۶ شهریورماه و در فرخنده سالروز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام طی مراسمی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، از علما، روحانیون و مبلغان شیعه و سنی کردستان عراق که در زمینه ترویج سیره نبوی، رفتار علوی و فرهنگ رضوی نقش مؤثری داشته‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حسینیه استان سلیمانیه و تالارها و فرهنگستان‌های سطح این استان، اکران فیلم‌ها و نماهنگ‌های منتخب رضوی با زیرنویس کردی و توزیع آنها میان علاقه‌مندان در قالب بسته‌های فرهنگی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی با علما، روحانیون و دانشجویان مقیم کردستان عراق را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: سال گذشته در خلال اولین دوره هفته فرهنگ رضوی در استان کردستان، زیارتنامه امام رضا(ع) و میثاق‌نامه ارتباطی هنرمندان و فرهنگیان استان کردستان با هنرمندان و فرهنگیان استان سلیمانیه عراق رونمایی و در جوار مزار شهدای گمنام مرزی کردستان در شهر سیرانبند استان بانه نصب شد. امسال نیز طی مراسمی با مداحی ذاکران و دراویش قاریه و نقشبندیه، بیرق امام رضا (ع) در استان سلیمانیه عراق برافراشته و از زیارتنامه حضرت در موزه شهدای حلبچه رونمایی خواهد شد.

میمنت آبادی خاطرنشان ساخت: سال گذشته این مراسم در شهر سنندج برگزار و با استقبال بسیار گسترده‌ای از سوی مردم مواجه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.