×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024
اقدامات موثر شهرداری های استان کرمان جهت ایجاد محیط امن برای رانندگان/ برخورد جدی با تخلفات حادثه ساز/عدم تجاوز از سرعت مجاز و توجه به جلو مهمترین نکات مد نظر در طرح نوروز ۹۵

به گزارش “سیرجان خبر”سرهنگ حمید معین زاده رئیس پلیس راهور استان کرمان در مصاحبه اختصاصی با آرمان کرمان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو در خصوص وضعیت راه های استان کرمان گفت: با توجه به اینکه طرح ویژه نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۴ لغایت ۱۴ فروردین ۹۵ می باشد ،لذا بر همین اساس قبل از اجرا طرح، هماهنگی های لازم با شورای ترافیکی استان و نماینده های مختلف در شهرستان ها انجام شده است.

اقدامات موثر شهرداری های استان کرمان جهت ایجاد محیط امن برای رانندگان/ برخورد جدی با تخلفات حادثه ساز

رئیس پلیس راهور استان کرمان در ادامه تصریح کرد: با توجه به موارد مختلف که در این طرح به تصویب رسیده است اقدامات موثر از سوی شهرداری های هر شهرستان مانند نصب تابلو و علائم خط کشی در محل نقاط پر حادثه و کارهای مختلف دیگر در این زمینه توسط شهرداران انجام شده است ودر طرح ویژه نوروزی همه مسئولین امر تلاش دارند تا محیط امنی برای رانندگی ایمن رانندگان ایجاد کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان کرمان ضمن اشاره به دستور العمل سازمانی پلیس در طرح ویژه نوروزی یادآورشد:بر اساس این دستورالعمل حضور گسترده و پیشگیرانه همه عوامل در معابر درون شهری الزامی است و کنترل دقیق و برخورد جدی با تخلفات حادثه ساز است از دیگر نکاتی است که مد نظر قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در طرح ویژه نوروزی ۹۵ نکات مختلفی را مد نظر قرار داده ایم؛ بیان کرد: از جمله این نکات برخورد برخورد مناسب و توأم با ادب با مردم است و همچنین از طریق دستگاه های اجرایی مانند صدا و سیما و خبرگزاری های مختلف می باشد.

رعایت نکات طرح ویژه نوروزی موجب کاهش تلفات خواهد شد

معین زاده ضمن اشاره به کاهش ۲۳ % تلفات در نوروز ۹۴ توصیه کرد:هموطنان عزیز با رعایت کردن نکات رانندگی در معابر معابر درون شهری در طرح نوروزی ۹۵ می توانند کمک شایانی به کاهش تلفات در نوروز امسال داشته باشند .

رئیس پلیس راهور استان کرمان در ادامه افزود:با توجه به اینکه صبح فردا آغاز اولین روز از سال جدید است لذا بیشتر معابر شهری خلوت می شوند و این خلوت بودن معابری تهدیدی دیگر است که رانندگان عزیز باید مد نظر قرار دهند.

رانندگان به پدیداری توجه ویژه داشته باشند

این مقام ارشد انتظامی استان کرمان با تأکید بر اینکه رانندگان در حین رانندگی نباید ازسرعت مجاز و مطمئنه تجاوز کنند ؛ اظهار کرد: مسافران نوروزی بستن کمربند ایمنی را فراموش نکنند وهمچنین رانندگان باید به پدیداری توجه کرده و خوب ببینند عابران پیاده نیز باید خوب ببینند و خوب دیده شوند چرا که مشاهده می شود که عابران پیاده در معابر درون شهری از مکان های تاریک گذر می کنند که رانندگان تسلطی به دیدن آن مکان ها ندارند.

عدم تجاوز از سرعت مجاز و توجه به جلو مهمترین نکات مد نظر در طرح نوروز ۹۵

رئیس پلیس راهور استان کرمان در پایان ضمن تأکید مجدد بر عدم تجاوز از سرعت مجاز ، خاطر نشان کرد: رانندگان از مصرف داروهای خواب آور و استفاده از تلفن همراه جدا خودداری کنند همچنین در حین رانندگی نیز توجه ویژه ای به جلو داشته باشند ،چرا که عوامل یاد شده در دستور کار طرح ویژه نوروز ۹۵ قرار گرفته شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.