×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
امروز کمک به مسلمانان میانمار واجب کفایی است/سازمان های بین المللی جلوی این فجایع انسانی را بگیرند

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی در واکنش به جنایت های صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار گفت: امروز جهان با پدیده بسیار عجیب و غریبی مواجه است و شاهدیم که مسلمانان یک کشور توسط دولت و همکاری برخی از اقلیت های آن کشور به ظلمی عظیم مبتلا هستند و جان آنها به شدیدترین وجه، مورد تهاجم است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کشته شدن زنان و کودکان میانماری و در آتش سوزانده شدن آنها اظهار داشت: در مواجهه با چنین وضعیتی وظیفه انسانی بشریت و وظیفه اسلامی مسلمانان حکم می کند که به دفاع و حمایت از این مردم مظلوم برخیزند.

وی بیان کرد: هرانسانی به حکم انسان بودن و صرف نظر از اینکه چه دینی دارد، از این حوادث به شدت منقلب و متاثر می شود لذا وظیفه انسانی حکم می کند همه موجودی خود را در حمایت از این مظلومان به کار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی تاکید کرد: همچنین این امر وظیفه اسلامی همه مسلمانان است چرا که پیامبر فرمود ” اگر مسلمانان فریاد دادرسی را بشنوند و فریادرسی نکنند، از مسلمانی می افتند.” یعنی مقتضای مسلمان بودن، فریادرسی مسلمانان است؛ درواقع در شرایط فعلی کمک به مسلمانان میانمار واجب کفایی است و هر کس باید هر امکانی دارد در راستای حمایت از آنها به کار گیرد.

وی ابراز کرد: سازمان های بین المللی که برای دفاع از حقوق بشر بنا شده اند، کی می خواهند وظیفه خود را در دفاع از حقوق بشر و حمایت از انسان ها را ایفا کنند؟ باید اقدامی انجام داده و جلوی این فجایع غیرانسانی را بگیرند؛ همچنین سازمان های مربوط به کشورهای اسلامی مانند سازمان کنفرانس اسلامی و همه دولت های اسلامی باید امکانات سیاسی، نظامی و اقتصادی خود را به کار گیرند تا جلوی این فاجعه گرفته شود.

این نماینده مجلس خبرگان اذعان داشت: اگر اقدام موثری صورت نگیرد، همه دنیا باید منتظر نزول بلا باشد چرا که وقتی چنین انسان های بی گناهی مورد ظلم و ستم واقع شوند و اقدامی انجام نشود، زمینه ساز نزول بلاهای آسمانی است؛ بنابراین همه عالم باید به مدد این مظلومان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی خاطرنشان کرد: ان شالله به زودی این دولت تبهکار که علیه شهروندان مسلمان خود چنین اقدام می کند و بعضی از اقلیت های منسوب به دین هم درگیر این موضوع هستند، دست از این فجایع و جنایت ها بردارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.