×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024
اگر نمیتوانید یوسف‌وار خدمت کنید، صندلی قدرت را رها کنید

به گزارش سیرجان خبر؛ جلسه شورای اداری با حضور مهمان ویژه این جلسه استاد حاج شیخ حسین انصاریان به دعوت امام جمعه سیرجان و با همکاری فرمانداری و حضور مدیران ادارات و نهادهای شهرستان سیرجان برگزار شد.

حجت الاسلام انصاریان استاد درس اخلاق در این جلسه با بیان ویژگی‌های داستان حضرت یوسف و تطبیق ویژگی‌های مدیریتی حضرت یوسف با مدیران فعلی، نکاتی را گوش زد کرد.

وی در این خصوص گفت: حضرت یوسف در طول دوره زندگی خود به ویژه در دوران حکومت؛ خدا و قیامت را به طور ویژه مد نظر خود قرار داده بود و این امر لازمه نبوت و پذیرش مسئولیت است. مسئولان ما نیز باید این دو امر مهم را در امور کاری خود سرلوحه قرار دهند؛ چرا که کسی که از گناهان در ابعاد مختلف شخصی، اداری حکومتی و… پاک بماند و برای این پاکی صبر کند خداوند محال است پاداش نیکوکاران را تباه کند.

حجت الاسلام انصاریان خاطرنشان کرد: ویژگی مهم دیگری که حضرت یوسف داشت این بود که در اوج قدرت برادرانش را بخشید. اگر فرد قدرتمند؛ مهر و محبت و بخشش نداشته باشد از انسانیت فاصله گرفته است. یوسف می‌توانست انتقام بگیرد اما بخشید و چه خوب است که بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی این ویژگی‌های حضرت یوسف را عامل اصلی مدیریت خوب و صحیح دانست و عنوان کرد: اگر کسی با رسیدن بر صندلی قدرت می‌تواند یوسف وار برای مردم خدمت کند، رستگار است. اما اگر نمی‌تواند در برابر این قدرت مقاومت کند بهتر است جایگاه خود را واگذار کرده و آخرت خود را حفظ کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.