×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024
برخورد با تخلفات انتخاباتی در روز اخذ رای

🛑برخورد با تخلفات

به گزارش «سیرجان خبر »جتبی قدیمی گفت : در صیانت از آراء انتخاباتی و اجرای دقیق قانون و مقررات با هیچکس تعارف نداریم و اعمال نظارت‌های قضائی در روز اخذ رأی به صورت جدی و قاطع انجام می پذیرد.

دادستان سیرجان ضمن دعوت حداکثری از مردم در پای صندوق‌های رای گفت : از آنجایی که اصل سلامت انتخابات و تحقق آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است افزود شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادسرای این شهرستان جهت برخورد قانونی با متخلفین در روز اخذ رأی فعال شده است.

 

وی ادامه داد : یکی از تمهیدات مهمی که در روز انتخابات اندیشیده شده ، راه اندازی گشت‌های مشترک انتظامی و قضایی با حضور ۸ نفر از قضات دادسرا و همچنین قضات کشیک دادگستری در سطح شهر و کلیه بخش های شهرستان است که برای اولین بار با این کیفیت در این شهرستان انجام میشود و چنانچه تخلفی در روز انتخابات مشاهده شود با قید فوریت و سرعت برخورد قاطع قانونی صورت خواهد پذیرفت.

مدعی العموم سیرجان خاطر نشان کرد : قانونگذار در قانون انتخابات در مورد جرایم و تخلفات انتخاباتی با صراحت و شفافیت کامل سخن گفته است و قطعا اگر در روز رای گیری تخلفاتی از جمله خرید فروش رای و… مستند گزارش شود به قید فوریت رسیدگی و برابر قانون برخورد خواهد شد لذا متولیان شعب اخذ رای و دستگاه‌های امنیتی ، اطلاعاتی و انتظامی باید مراقبت کنند تا انتخابات در سلامت کامل و پرشور برگزار شود.

 

قدیمی ادامه داد: این دادستانی آمادگی دریافت گزارشات و تخلفات انتخاباتی در خصوص خرید و فروش آراء را دارد و این منوط به ارائه مستندات از سوی شاکیان است لذا این دادستانی با افرادی که در فرآیند انتخابات اخلال ایجاد کرده و نظم و امنیت را سلب کنند بطور جدی برخورد خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: به استناد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورت ارتکاب جرائم انتخاباتی علاوه بر محکومیت مرتکب به مجازات مربوطه باعث محرومیت از داوطلبی در دو دوره آینده نمایندگی می‌شود ، همچنین در صورت ارتکاب جرم توسط طرفداران داوطلبان و مسئولان ستاد آنها علاوه بر مسئولیت این اشخاص داوطلبان نیز دارای مسئولیت هستند که علاوه بر تشکیل پرونده برای داوطلب در مرجع قضایی ، هیأت نظارت برای بررسی مجدد صلاحیت نامزد اقدام خواهد کرد و امکان رد صلاحیت داوطلب نیز وجود دارد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.