×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
ثبت جهانى گلیم یک امتیاز براى ایران است/ جشن جهانى گلیم آذر ماه برگزار می گردد

به گزارش “سیرجان خبر” غلامرضا فرخى در نشست کارگروه گلیم سیرجان گفت: ثبت جهانى گلیم یک امتیاز براى سیرجان، کرمان و ایران است که اتفاق افتاده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وى افزود: نگاه ها به استان کرمان با این ثبت تغییر کرده است و استان از رتبه ٣٠ در بین٣١ استان در صنایع دستى بود به برترین ها تبدیل شده است.

معاون صنایع دستى اداره میراث با اشاره به زحمات هنرمندان سیرجان گفت: ما در بحث آموزش، تولید، صادرات فعالیت هاى خوبى داشته ایم که این ها همه نتیجه فعالیت هنرمندان سیرجان است.

فرخى تاریخ جشن جهانى گلیم را در آذر ماه اعلام کرد و گفت: این جشن با حضور معاونین رئیس جمهور، سفرا کشورهاى دیگر، جمعى از نمایندگان مجلس، مسئولین استانى و شهرستان برگزار خواهد شد.

وى معرفى ماه نساء شهسوارى را به عنوان مادر صنایع دستى در جهان یک اتفاق خوب دانست و گفت: خانم شهسوارى با داشتن بیش از ١٠٠سال و هنر این رشته به عنوان مادر صنایع دستى ایران معرفى و انتخاب شد و مسئولین کشورى تصمیم گرفتند او را به عنوان مادر صنایع دستى جهان معرفى کنند.

معاون صنایع دستى استان تغییر دیدگاه ها نسبت به استان را مثبت ارزیابى کرد و گفت: طى ١۵روز تمامى رسانه هاى خارجى و داخلى ثبت جهانى گلیم را به خوبى پوشش دادند.

وى ارزیابى از شهر جهانى را هر ساله دانست و گفت: باید تمامى نواقص رفع و در این خصوص رشد داشته باشیم و اگر آیتم ها رعایت نشود ثبت جهانى از لیست خارج مى شود.

فرخى در پایان یاد آور شد:لوح شهر جهانى تقدیم شهردار آن شهر مى شود که در این خصوص فعالیت بیشتر شهردار را مى خواهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.