×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۵ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 14 June , 2024
خاموشی ۵ ساعتها موتور پمپ های کشاورزی سیرجان

به گزارش«سیرجان خبر »اکبر عباسپور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان با اشاره به اینکه فرصت ساخت نیروگاه خورشیدی برای کشاورزان از سال گذشته فراهم شده است؛اظهار داشت:به منظور گذر از پیک مصرف برق در تابستان امسال،موتور پمپ های کشاورزی از اوایل خرداد لغایت پایان شهریور روزانه بمدت ۵ ساعت در ساعت پیک مصرف خاموش می شوند.

وی افزود:بر اساس ابلاغ وزارت نیرو چنانچه کشاورزان ۸۰ درصد از مصرف برق مصرفی خود را از طریق احداث نیروگاه خورشیدی تامین کنند، از محدودیت های مدیریت مصرف بار(از نیمه دوم خرداد تا پایان شهریور سال جاری) خارج خواهند شد.

معاون فرماندار سیرجان با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند زمان‌هایی که نیاز به برق تولیدی خود ندارند نسبت به فروش برق تولیدی خود در تالار بورس با قیمت تضمینی اقدام کنند،تصریح کرد:استفاده از پنل‌های خورشیدی در صنایع کشاورزی و دامداری مانند گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، علاوه بر تامین برق، به افزایش راندمان مصرف آب و استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی، کمک شایانی می‌کند.

عباسپور بیان داشت: ضمن تشکر از کشاورزان زحمت کش شهرستان از ایشان درخواست دارم تا هر چه سریعتر نسبت به احداث نیروگاه خورشیدی اقدام کنند، تا با استفاده از آن مانع خاموشی موتور پمپ ها در فصل تابستان شوند و در نتیجه از خسارت وارده به محصول پسته و موتور پمپ ها جلوگیری شود.

ارجمند مدیر جهاد کشاورزی سیرجان نیز در این مراسم گفت: با توجه به پیگیری های بعمل آمده از طریق دستگاه‌های متولی به منظور جلوگیری از بروز خسارت وارده به محصولات کشاورزی شهرستان متاثر از خاموشی موتور پمپ ها در بازه زمانی نیمه خرداد تا پایان شهریورماه،جهاد کشاورزی با همکاری اتاق اصناف همکاری لازم با متقاضیان احداث نیروگاه‌های خورشیدی را بعمل خواهد آورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.