×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024

“سیرجان خبر” گرچه بسیاری از زنانی که خود داوطلبانه خواستار اعزام به جبهه می‌شدند، به کار تدارکات در پشت خط مقدم مشغول می شدند اما در این میان شمار زیادی نیز لباس رزم به تن کرده و تفنگ به دست می‌گرفتند.

 به روایت تاریخ بیش از ۲هزار زن به عنوان تک تیرانداز در ارتش سرخ فعالیت می کردند که برخی از آنان به خاطر مهارت بالا همان زمان به شهرت رسیدند. “لیودمیلا پاولچنکو” یکی از همین زنان بود که به خاطر مهارت بالا در میان ۵ تک تیرانداز برتر تاریخ جای گرفته است.
او که در اوکراین متولد شده بود به خاطر علاقه به تیراندازی از نوجوانی در یک باشگاه تیراندازی ثبت نام کرد و در آنجا مشغول به تمرین شد. او در آغاز جنگ جهانی ۲۴ سال بیشتر نداشت که داوطلبانه عازم جبهه ها شد و در نخستین درگیری خود در جریان نبرد “اودسا” طی دو ماه و نیم ۱۸۷ سرباز آلمانی را کشت. لیودمیلا که دا پایان حضورش در جبهه بیش از ۳۰۹ نفر را کشت به “زیبای مخوف” شهرت یافت.
او از معدود زنانی بود که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد چرا که از ۲ هزار تک تیرانداز زن ارتش سرخ تنها ۵۰۰ نفر از آنان زنده ماندند.
یکی دیگر از زنان تک تیرانداز ارتش سرخ که نامش در تاریخ برجای مانده “تانیا بارامزینا” معلم مهدکودک بود. او که در جبهه نبرد بلاروس با چتر پشت سر دشمن فرودآمد موفق شد ۳۶ تن را هدف قرار دهد اما در نهایت به دست قوای آلمانی گرفتار و اعدام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.