×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024
سرنوشت انتخابات جمعیت هلال احمر سیرجان در هاله ای از ابهام

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” انتخابات هیات اجرایی جمعیت هلال احمر سیرجان روز جمعه در سایه سنگین سکوت و بی خبری رسانه های سیرجان ، شهر رسانه ای استان کرمان در حالی برگزار شد که مطابق با مقررات و‌دستورالعملهای اجرایی ، ستاد اجرایی شهرستان ملزم به اطلاع رسانی تاریخ شروع و مهلت ثبت نام از داوطلبان جهت کاندیداتوری همینطور علاوه بر درج آگهی برگزاری مجمع عمومی در رسانه های محلی ، ارسال دعوتنامه از طریق مقتضی به اعضا بوده است .
به گزارش خبرنگار سیرجان خبر طی بررسی های به عمل آمده کل اطلاع رسانی این انتخابات سرنوشت ساز برای اعضای جمعیت منحصر به نصب یک بنر کوچک در محل شعبه شده است که به گفته شاهدان عینی تنها ۲ روز از زمان آغاز ثبت نام نصب بوده است و آن گونه که از متن آیین نامه و دستور العمل بر می آید به هیچ وجه اطلاع رسانی های سراسری جمعیت هلال احمر کشور رافع مسئولیت های ستاد اجرایی انتخابات شهرستان و ریاست آن که به عهده رییس شعبه است در بحث اطلاع رسانی نمی باشد.
به گفته یکی از منابع آگاه اسامی کاندیداها هم دقیقأ مصادف با روز آغاز تبلیغات تحت فشار و پیگیری های مکرر در گروههای مجازی اطلاع رسانی شد تا نامزدهای مهندسی شده همزمان با آغاز زمان تبلیغات رقبای خود را بشناسند ، علاوه بر آن بنا به گفته یکی دیگر از داوطلبان شناخته شده شعبه سیرجان طی چند سال گذشته تا کنون دو بار دقیقأ در آستانه ثبت نام این انتخابات در دوره گذشته و دوره پیش رو با اعمال سلیقه شخصی مسئولان شعبه به او اعلام شده است که پرونده شما مفقود شده است تا فرصت ثبت نام از او گرفته شود و با مکاتبات ارسال شده به مقامات نظارتی و اجرایی، بررسی مستندات و ابطال این انتخابات درخواست شده است.
پس از پیگیری های ما رضا فلاح ریاست،عضو هیأت نظارت این انتخابات در استان کرمان در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: اطلاع رسانی وظیفه هیئت اجرایی بوده اگر صورت نگرفته است داوطلبان می توانند تخلفات و اعتراض خود را مکتوب و ارسال کنند تا رسیدگی شود.
وی بیان‌کرد: ما در کمیته نظارت به اعتراض ها بدون اغماض رسیدگی خواهیم کرد و نتیجه آن را به جمعیت هلال احمر کشور تحویل خواهیم داد و تصمیم گیری ابطال انتخابات با آن ها است.
لازم به ذکر است یکی از مهمترین وظایف منتخبین هیأت اجرایی شهرستان ها معرفی مدیر شعبه به مدیر عامل استان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. سید

    فقط برای سیرجان متاسفم که از زمان قربانی هلال احمر سیرجان .در استان جزو جمعیتهای مخرب . و کارشکن بوده است.مستندات بسیار است اما دلسوزی نیست که بشود جهت پیگیری و زنده کردن حق این مستندات ارائه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.