×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024
مشکل عمده واحد های صنفی سیرجان نقدینگی است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” با حضور مدیر کل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان از چند طرح صنعتی و واحد صنفی در سیرجان بازدید بعمل آمد.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان کرمان گفت: امروز از ۵ پروژه در حال تولید آزمایشی و تجاری بسته بندی پسته و بادام،کارخانه تولید پودرساینده از سرباره های مس،کارخانه نانونخ و تولید نخ فیلامنتی بازدید شد.

وی بیان کرد: کارخانه برناصنعت در حیطه تولید درب و پنجره upvc، شرکت پلی اتیلین تک نزدیک به سیزده میلیارد تومان سرمایه گذاری دارند این ۵ پروژه اشتغالی را معادل ۱۲۰ نفر ایجاد کرده اند که می تواند بخش مهمی از معضل بیکاری را بهبود بخشد.

سلطانی ادامه داد: مشکل عمده واحدهای صنفی در کشور و سیرجان نقدینگی است که تاکنون بیش از ۱۰ جلسه دراین مورد گذاشته شده است که بانک ها عضو رسمی این کارگروه هستند و دو جلسه از این کارگروه ها در سیرجان در خصوص رفع موانع و مشکلات بوده است.

مدیرکل سازمان صنعت،معدن وتجارت استان اظهار داشت: تاکنون پایش بیش از ۱۵۰۰ واحد صنعتی استان را داشته ایم که نتیجه آن مشخص شدن ۲۰ درصد از واحدهای درحال رکود بود و هم اکنون هدف این است که مشکلات این واحدها شناخته شده و با صاحبان آنها تماس برقرار شود و این واحدها یا واگذار و یا رفع موانع شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون قریب به ۲۰میلیادر یورو پروژه درحوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی آماده است عنوان کرد: در اولین فرصت از سرمایه گذاران کشور استفاده می کنیم که بخش عظیم این پروژه مربوط به توسعه گل گهر به خصوص در توسعه شمش ،فولاد و تولید فولاد است و این پروژه ها در این میزان گنجانیده شده و مدیریت گل گهر هم پیگیر رفع موانع و قراردادهای ذیربط است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در ادامه این بازدید گفت:اظهار امیدواری می کنیم که در پساتحریم تولید دوچندان شود، زیرا چنانچه میدانیم در وضعیت بودجه ۹۴ پیشنهادهایی در خصوص صنعت و معدن شده بود که تاکنون ریالی هم داده نشده است درحالی که این یک نیاز ضروری کشور است

شهبازحسن پور تاکید کرد : خبرخوشی برای تولید کنندگان داریم و سال آینده جوایز صادراتی را برای تولیدکنندگان پیش بینی کرده ایم و اولویت اول را به بحث صادرات و تولید اختصاص داده ایم زیراکه بحث اول ما فایق آمدن بر بیکاری جوانان است.

وی تصریح کرد: در استان در راستای مثلث توسعه اقدامات خوبی انجام شده است و بحث آب استان کرمان حل شده است که مجری این طرح اداره آب منطقه ای استان کرمان بوده است.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.