×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
حرفه ای که نیاز به سرمایه چندانی ندارد /پرورش کرم ابریشم صنعتی پر درآمد در رابر

به گزارش “سیرجان خبر” عزیزه زینلی کارآفرین رابری در گفت و گو با خبرنگار ما با اینکه لیسانس مدیریت امداددر سوانح را دارد گفت: به دلیل علاقه خاصی که داشتم فوق دیپلمم را در رشته باغبانی گذراندم و به پیشنهاد همسرم این کار را شروع کردم.

وی با بیان اینکه این کار نیاز به سرمایه چندانی ندارد  عنوان کرد: فقط جا وبسترمناسب و برگ توت مورد نیاز و فراهم کردن دما و رطوبت و مواد ضدعفونی لازمه آن است.

این کارآفرین جوان با اشاره به اینکه این طرح پرورش کرم ابریشم به صورت آزمایشی بوده گفت: پارکینگ خانه خود را به کارگاه کوچکی تبدیل کردیم و برای سه نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شد.

وی در توصیه به جوانان جویای کار گفت: منتظر کار دولتی و اداری نباشید خودتان با ایجاد این چنین کارهای اشتغال زایی کنید حتما اگر شرایط را فراهم کنند میتوانند یک شغل خوب و درآمدزا داشته باشند.

این بانوی کارآفرین، نبود محیط مناسب و نداشتن باغستان توت را از مشکلات موجود ذکر کرد و گفت: حرفه نوغانداری با حمایت های دولت امسال در کشور رونق گرفته و برای اولین بار در شهرستان این طرح بصورت آزمایشی از طرف جهاد کشاورزی اجرا شد که خوشبختانه با موفقیت به نتیجه رسید.

وی اولین گام در این حرفه ایجاد باغ توت دانست و افزود: هر بسته کرم ابریشم به طور متوسط در طول این دوره بیست و پنج روز تغذیه و یک هفته پیله تنی سه میلیون تومان درامد دارد.

زینلی، علاقه پشتکار و امید به آینده رمز موفقیت هر شغلی دانست و گفت: برای تحقق فرمان رهبری با انجام کارهای تولیدی به اقتصاد رونق دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  امیدوارم این طرح موجب رونق کار و اشتغال همشهریان جویای کار شهرم شود و تشکر میکنم از همسرم که حمایتم کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.