×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
آغاز مرمت و بازسازی بادگیرهای چپقی سیرجان

رییس اداره میراث فرهنگی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” در خصوص مرمت بادگیرهای چپقی اظهار داشت: بادگیرهای چپقی طبق دستور فرماندار شهرستان سیرجان که علاقه زیادی به بازسازی بادگیرهای چپقی داشته است مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است و تحت نظر اداره میراث فرهنگی شهرستان سیرجان و با نظارت استان کرمان و مقررات اصولی انجام می شود.
جعفری زاده در ادامه افزود: هدف از مرمت بادگیرها جذب گردشگر و مقصد گردشگری در شهر است که با هماهنگی شهرداری سیرجان قراراست ورودی و خروجی شهر از ابتدای بلوار سیدجمال و بلواردکتر صادقی تا کوچه پاساژ کندو بحث تابلوهای بازسازی بادگیرهای چپقی شهرستان سیرجان را داشته باشیم .
رییس اداره میراث فرهنگی سیرجان اذعان داشت:برای مرمت بادگیرهای چپقی ساخت و سازی انجام می شود که طبق مصوبه کارگروه میراث فرهنگی و طبق قرارداد درسال ۹۵و۹۶طرح تخریبی خانه های اطراف بادگیرها با همکاری شهرداری انجام می شود.
وی در پایان گفت: طرح نورپردازی بادگیرها را در دستور کار داریم که درساعت خاصی از شبانه روز انجام می شود و در مجاورت بادگیرهای چپقی قرار است مکانی زیبا برای گردشگران ساخته شود.

مصاحبه:هانیه درویش زاده

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.