×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
آمریکا دشمن همیشگی ملت های مظلوم و مسلمانان بوده است/ ایستادگی در مقابل ظلم و ستم ستمگران دستور اسلام است

به گزارش”سیرجان خبر”امام جمعه سیرجان در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت : ایران اسلامی در حال تغییر دادن معادلات بین المللی است و نقش راهبردی مهمی را دارد و فراتر از معادله هواپیما در ازای هواپیما و کشتی در ازای کشتی است وایران و نظام اسلامی هژمونی غربی را در هم شکسته است.

وی افزود : حدود دو هفته از ادعای دروغین ترامپ در سقوط پهباد ایرانی می گذرد و او هنوز نتوانسته اطلاعات و شواهدی را در این مورد ارئه دهد چون با حیثیت و اعتبار آمریکا مرتبط است و این دروغ ترامپ بر مشکلات فرماندهان پنتاگون هم افزوده است.

سید محمود حسینی گفت : این ها متعجب هستند که چگونه ایران موفق به ساخت پهبادهایی شده که می توانند بدون رهگیری اطلاعات کسب نموده و تصویر برداری کنند و چاره ای ندارند که در توهم و سردرگمی خوراک تبلیغاتی دروغ هم داشته باشند.

خطیب جمعه سیرجان به ملاقات نایب رئیس دفتر سیاسی حماس جنبش مقامت فلسطین با رهبری معظم اشاره کرد و گفت : همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بحث اتحاد مسلمین و ایستادگی و مقاومت در مقابل صهیونیست ها پیروزی را برای مردم فلسطین رقم زده و در آینده مردم فلسطین پیروز میدان مبارزه هستند.

وی آمریکا را دشمن همیشگی ملت های مظلوم و مسلمانان عنوان کرد و افزود : ایستادگی در مقابل ظلم و ستم ستمگران دستور اسلام است که استکبار جهانی شکست داده است و امروز هم شکست آمریکا و صهیونیست ها به خاطر همین مقاومت ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از مقابله به مثل نیروهای سپاه در توقیف کشتی انگلیسی که قوانین بین المللی را رعایت نکرده بود و همچنین اقدام وزارت اطلاعات در انهدام شبکه جاسوسی قدردانی کرد و دشمن را در مقابل عزم و اراده فرزندان ایران اسلامی شکست خورده دانست.

امام جمعه سیرجان در خطبه اول به تکامل و پیشرفت آدمی در گرو تقوا و کسب و ارتزاق روزی و لقمه حلا پرداخت و افزود : ارتزاق حلال یا حرام تاثیر ریشه ای و عمیق در روح و روان و تکامل دارد وپیامبران و ائمه از حرام پرهیز می کردند تا به کمال و وارستگی و قرب الهی رسیدند و همه انسان ها می توانند به این مقام و با توجه به تقوا وکسب روزی حلال برسند.

وی به مناسبت های مختلف هفته هم اشاره کرد و در خصوص پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه گفت : این نماز دراسلام برای اقامه اش تاکید شده چون هم مسائل سیاسی و هم اجتماعی و هم اتحاد و همبستگی همه مردم در برابر مشکلات و دشمنان است واگر اجتماع عظیم حج دشمنان را می ترساند اجتماع مردم در نماز جمعه هم آگاهی بخشی و بصیرت و دشمن شناسی است که دشمن را می ترساند و به فرموده پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم این اجتماع نماز جمعه حج فقرا است.

امام جمعه سیرجان در پایان خطبه ها ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب و برق از مردم خواست در حفظ مراتع و منابع طبیعی همکاری کنند تا با سهل انگاری و غفلت سرمایه بی نظیر طبیعت و مراتع نابود نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.