×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024
احداث مجموعه گردشگری در جوار یخدان های دوقلو

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی “سیرجان خبر” فرماندار ویژه شهرستان سیرجان از طرح الحاق یخدان های دوقلو و خانه شوکت سعیدی خبر داد.

فرماندار سیرجان به همراه رئیس دانشگاه آزاد و مسئولان میراث فرهنگی از یخدان های دو قلو و طرح مرمت خانه شوکت سعیدی بازدید کرد که در حاشیه این بازدیدها دکتر مکی آبادی گفت: با به هم پیوستن خانه سعیدی و یخدان های دوقلو مجموعه گردشگری و مجتمع فرهنگی تاسیس خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از پایان یافتن عملیات اجرایی مرمت و بازسازی این بنا دانشکده معماری سیرجان رسما آغاز بکار خواهد کرد.

گفتنی است سال گذشته نیز طی مراسمی با حضور فرماندار سیرجان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر خانه تاریخی شوکت سعیدی به دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان واگذار شد که این بنای تاریخی که قدمت صد ساله دارد از سوی فرزندان مرحوم سعیدی به دانشگاه آزاد جهت ساخت دانشکده معماری و موزه مردم شناسی واگذار شده است.
یخدان های دوقلوی سیرجان که از آن ها به عنوان منحصر به فردترین یخدان های دو قلو نام برده می شود، در غرب استان کرمان و در سیرجان قرار دارند.

یخچال ها یا همان یخدان های طبیعی سیرجان در این استان هم جنبه گردشگری دارند و هم بعنوان جاذبه طبیعی منحصر به فرد بشمار می روند. یخدان های دوقلوی سیرجان سال ۱۲۷۴ هجری شمسی و توسط افراد خیر ساخته شدند و در قدیم یخ مصرفی مردم رو تامین می کردند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.