×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر در واحدهای صنعتی و معدنی سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” مهدی حسینی‌نژاد در حاشیه بازدید از بخش‌های معدنی سنگ‌آهن گل‌گهر و واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی سیرجان اظهار داشت: با نگاه به فرآیند رونق تولید در سال جاری، مبلغ ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به رونق تولید استان در سال جاری تخصیص یافت.

وی بیان داشت: این مبلغ برای برای رونق، بازسازی و تکمیل واحدهای صنعتی و معدنی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در راستای فعالیت بیشتر، گردش مالی  معادن و شرکت‌های بزرگ فعال در این استان تفویض اختیار به دفاتر مالیاتی این شرکت‌ها داده شده است که این تفویض اختیار تحت نظارت شورای عالی معادن استان منجر به‌رونق تولید واحدهای پایین‌دست می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: در راستای مثلث توسعه اقتصادی استان هم ۵۰ طرح و پروژه صنعتی و معدنی را تعریف کرده‌ایم که هفت طرح ملی، ۱۰ طرح پیشنهادی سازمان و ۳۳ طرح مربوط به توسعه اقتصادی در استان است.

وی گفت: شورای مشورتی استان از ظرفیت صنایع بزرگ مانند سنگ آهن گل‌گهر، مس سرچشمه و زغال‌سنگ برای توسعه واحدهای کوچکتر صنعتی و معدنی در زمینه تامین قطعات اولیه استفاده می‌کند.

حسینی‌نژاد افزود: در کنار این حمایت از واحدهای کوچک صنعتی استان تولید محصولات دانش‌بنیان نیز از اصول برنامه‌ریزی ما هست که در سیرجان یکی از واحدها در سال گذشته برای نخستین‌بار موفق شد میزان صادرات خود را به بالای ۴۳۰ میلیون دلار برساند و تراز تجاری را در استان تثبیت کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان گفت: علاوه بر این متوسط کالاهای صادراتی هم تا ۸۰۰ دلار افزایش پیدا کرده که با همین تولید محصولات دانش‌بنیان می‌توانیم در طرح‌های اقتصاد مقاومتی موفق‌تر عمل کنیم و در همین راستا ارتباط بین صنعت و معدن و دانشگاه هم تقویت شود.

وی از اشتغال ۶۰ هزار نفر در بخش صنعت و ۲۰ هزار نفر در بخش معدن استان خبر داد و گفت: با اتمام  پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در دست اجرا که با ۳۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال اجرا است برای ۱۷ هزار نفر دیگر تا سال ۹۸ اشتغال ایجاد می‌شود و در حال حاضر یک‌هزار و ۴۵۰  واحد صنعتی و ۳۸۰ واحد معدنی پروانه بهره‌برداری دارند و فعال هستند و در این شهرستان حدود ۳۰۰  واحد صنعتی و معدنی دارای پروانه فعالیت هستند که بیش از ۱۲ هزار نفر در آنها مشغول به‌کار هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.