×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
اصلاح نشدن قرارداد های نفتی افتضاحی بدتر از کرسنت به وجود می آورد

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،نفت گلوگاه اقتصادی ایران است بدیهی است که هرگونه تصمیمی در خصوص نفت بر اقتصاد ایران تاثیر بسزایی بگذراد اما گویا در زمان حال نفت بازیجه ای برای سرگرم شدن دولتی ها شده است.

مقام معظم رهبری ۱۵ ایراد اساسی را بر این قراردادها وارد کردند که هنوز به طور کامل اینت ۱۵ ایراد برطرف نشده اند و اگر ایرادات این قراردادها برطرف نشود بدون شک کرسنتی دوباره را به دنبال خواهد داشت،به گفته کارشناسان این قراردادهای نفتی(IPC)  اتفاقی بدتر از قرارداد ترکمنچای و کرسنت به بار می آورند اما گویا گوش دولتی ها برای رفع کامل این ایرادات بدهکار نیست و هر زمان که صحبتی از رفع ایرادات این قرارداها می شود با وعده رفع ایرادات عده ای را سرگرم می کنند.

طی قراردادهای IPC طرف قرارداد تا ۳۲ سال از ابعاد مختلف این قرارداد بهره مند می شود و به عبارتی منابع ملی ایران به مدت ۳۲ سال به بیگانگان سپرده می شود، در کرسنت هم نه تنها سودی عاید ایران نشد بلکه کشورمان با اعطای یارانه به طرف قرارداد ضرری را هم متحمل شده است.

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در رابطه با قراردادهای نفتی گفت:چنانچه قرار دادهای نفتی بر اساس موضوعات مقام معظم رهبری اصلاح نشوند یعنی اگر ۱۵ ایرادی مورد نظر مقام معظم رهبری اصلاح نشوند افتضاح بسیار بزرگی خواهد بود.

ابوتراب عنوان کرد: اگر قراردادهای نفتی اصلاح نشوند، پرونده های متعددی بدتر از کرنست را به وجود می آورد بر همین اساس رهبر حکیم انقلاب ۱۵  ایراد گرفتند که امیدواریم این ایرادات برطرف شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.