×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
اطلاعیه شماره ۲ ستاد مدیریت بحران سیرجان/ آماده باش مسئولان و دستگاه های اجرایی

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان با حضور مدیران مرتبط و تمهیدات لازم برای مقابله با خطرات احتمالی بارندگی های هفته آینده در محل سد تنگوییه برگزار شد.

فرماندار سیرجان گفت: جای نگرانی وجود ندارد، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت ها احتمالی پیش بینی شده است و بعد از سال ها آب در بستر  رودخانه تنگوییه به سمت پایین دست سد جریان یافته است و در این سالها بعضا مسیر اصلی رودخانه تغییر یافته اما خوشبختانه آب در مسیر اصلی خود جریان دارد و در حال حاضر به حوزه آبریز خود یعنی دشت ابراهیم آباد هدایت شده است.

مکی آبادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی های که در اوایل هفته آینده خواهیم داشت شدت و حجم جریان آب در رودخانه تنگوییه افزایش خواهد یافت بنابراین بخشداران و دهیاران حوزه پایین دست سد موظف شدند تا نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه در اسرع وقت اقدام نمایند.

بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان با توجه به تکمیل ظرفیت سد تنگوییه و سرریز شدن آن و همچنین بارندگی در اوایل هفته آینده ( شنبه)، رودخانه های فصلی شهرستان و رودخانه تنگوییه جریان خواهند داشت.

با توجه به فعال بودن کلیه رودخانه ها، ستاد مدیریت بحران شهرستان نسبت به اسکان و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها هشدار داد و از شهروندان و مسافران نوروزی خواست از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل های آب جدا خودداری کنند.

این ستاد از ساکنان روستاهای پایین دست سد تنگوییه ( فیروزآباد، امیرآباد سوخک، عرب آباد، برج آباد، اسلام آباد تنبور، قلی رضایی، عزت آباد، وحدت آباد و…) و همچنین موتور پمپ های حوالی قطبیه، امامزاده علی و شهر نجف شهر و کارخانه های شن و ماسه خواست آمادگی کامل را به منظور پیشگیری و مقابله با سیل و آبگرفتگی داشته باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.