×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
اعتراض دانشجویان پرستاری سیرجان به اجرای طرح تربیت پرستار

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه “سیرجان خبر” جمعی از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در اعتراض به طرح ” تربیت پرستار در بیمارستان” در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد سیرجان تجمع و خواستار عدم تصویب این موضوع شدند.

به دنبال طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها موج گسترده ای از اعتراض ها به این طرح در سراسر کشور را فرا گرفت و سیرجان نیز از این قاعده مستثنا نبود که دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد نیز برای احقاق حقوق خود خواستار لغو این طرح شدند.

در پلاکاردهای دانشجویان شعارهایی همچون “برگشت به صد سال قبل “بازی با جان مددجو ” تربیت پرستار در بیمارستان در تعرض با حقوق پرستاران است ” نوشته شده بود.

در ادامه این تجمع نیز دانشجویان با امضای طوماری خواستار عدم تصویب این طرح شدند و طومار را به مراجع مربوطه نیز ارسال کردند.

اما ماجرای این طرح چیست و قرار است کی اجرا شود، اواخر آبان ماه سال جاری بود که اجرای این طرح از سوی وزارت بهداشت ابلاغ گردید و قرار است بهمن ماه سال جاری افراد دیپلمه جذب شده و در بیمارستان ها اصول و قواعد پرستاری را آموزش گیرند و بعنوان پرستار مشغول خدمت شوند.

اما این طرح در حالی از سوی وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید ابلاغ شده است که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته پرستاری بیکار هستند اما وزارت بهداشت در اقدامی خلاف عرف دستور جذب پرستار را به بیمارستان ها ابلاغ کرده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.