×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024
اعترافات سیف در امریکا اثبات نگرانی های رهبری درخصوص برجام است/ دیپلماسی ایران در مقابل غرب باید از دفاعی به تهاجمی تغییر یابد

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،حمید رضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به اظهارات رییس بانک مرکزی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت : اعترافات سیف در آمریکا اثبات  واقیعت هایی بود که مقام معظم رهبری در خصوص برجام و پسا برجام پیش از این مطرح کرده بودند .

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بد عهدی دولت آمریکا  اظهار کرد: این دولت به عدم پایبندی معروف است و سابقه آنها نیز نشان از این دارد که امریکا به  هیچ کدام از تعهدات بین المللی  خود تا به الان عمل نکرده و  مسئولین کشور ما نباید امیدی به اجرای تعهدات آمریکا بسته  و حل مسائل کشور را در گرو انجام تعهدات امریکا قرار دهند.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این امر به نظر می رسد وعده هایی که دولت در خصوص پسابرجام به مردم داد با واقعیت مرتبط نبود و امروز هم دولت به مرور از تحقق وعده ها براساس برجام طفره می رود.

اکنون دولتی ها اقرار به درست بودن تحلیل های رهبری دارند

وی تاکید کرد: دولتی ها امروز اقرار می کنند که تحلیل مقام معظم رهبری از شرایط بعد از برجام، تحلیلی درست و واقع بینانه بوده و عدم خوش بینی به آمریکا صورت گرفته است لذا باید تلاش خود را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه برتوان و منابع داخلی به منظور حل مشکلات کشور دو چندان کند تا مشکلات و عقب ماندگی های ایجاد شده در اثر امید بی جهت را جبران کند.

ترقی اذعان داشت: درخصوص نامه ای که رهبری برای رییس جمهور دررابطه با مسائل پسابرجام نوشتند و نه بند را برای اجرا مورد تاکید قرار دادند، عملا اقدام جدی روی آن صورت نگرفت و ما همچنان شاهد تخلفات آمریکا از این توافق هستیم.

وی افزود: به جای آن که ما طلبکار باشیم می بینیم که غربی ها در حال تبلیغات در فضای افکار عمومی جهان هستند تا مارا بدهکار جلوه دهند لذا باید در دستگاه دیپلماسی کشور ما تغییراتی ایجاد شود و از موضع انفعال به فعال و از موضع دفاعی به تهاجمی تغییر جدی ایجاد کنیم.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: با بررسی نحوه عملکرد غرب و امریکا تکلیف  آینده برجام برای کشورما مشخص شده و باید راه هایی برای جبران خسارت های وارد شده پیدا کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.