×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
افزایش تعرفه برق پرداخته هزینه ها را دشوار کرده است/ بالارفتن تعرفه برق منجر به افزایش قیمت هاشده است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” بدون تردید، برق یکی از جدی ترین ضروریات کشور محسوب می شود، امری که صرفاً مختص این مرز و بوم نیست و نیاز به این انرژی در اقصی نقاط جهان آنچنان اساسی و الزام آور است که بروز هرگونه نارسایی (هر چند مقطعی) می تواند مسبب ایجاد چالش ها و مشکلاتی جدی شود و گرانی تعرفه فروش کنتور برق شهر در کنار صدور فیش های مصرفی با رقم های بالا در دوره های مصرفی ماه قبل نارضایتی را در مردم شهرستان سیرجان پدید آورده است.

این در حالی است که به لحاظ آب و هوایی استان کرمان همانند استان سیستان و بلوچستان آب و هوای گرمی دارد اما  متاسفانه تنها استان سیستان سیستان و بلوچستان شامل تغییر تعرفه برق شده اند و حال سوال اینجاست اگر علت کم کردن تعرفه برق گرما است مردم کرمان حقیقتا مستحق ترین مردم ایران هستند و باید این حق نیز برای آنان در نظر گرفته شود.

فصل تابستان این وضع گرانی را برای مردم سخت ترکرده است و موردی که جلب توجه کرده  این است که هزینه برق در کشور ایران از سایر کشورهای دنیا بالاتر است و افرادی که مغازه های تجاری دارند هزینه برقشان گران است و از این وضع ناراضی هستند و چه بسا تعدادی می گویند به جای گران کردن به فکر مدیریت هزینه ها و کم کردن آن و تولید برق با راندمان بیشتر باشد اما مردم با درآمد کم چه گناهی کرده اند.

یکی از شهروندان سیرجانی در خصوص مشکلات برق به خبرنگار ما گفت:تعرفه آب و برق با توجه به مسئله کویری منطقه و کشور بنظر مناسب می آید و اما بحث تعرفه تجاری و خانگی با توجه به رکورد بازار و وضعیت نامناسب اقتصاد مردم مناسب نیست و زیاد است و هر چند سعی می شود که با تعویض وسایل برقی به سمت مصرف کمتر هزینه ها رفته اما تفاوت قیمت لامپ های کم مصرف هم یکی از علت هاست که می توان با برنامه ریزی درست مردم را به استفاده بهینه وسایل کم مصرف تشویق کرد.
خواجویی، شهروند سیرجانی در خصوص مشکلات برق اظهار داشت:از نظر من تعرفه برق در طی سال جاری و گذشته افزایش داشته و این مشکلاتی را در اقتصاد بوجود آورده است و همچنین نوسان برق باعث خرابی وسایل برقی می شود.
وی اذعان داشت:استفاده بهینه از وسایل برقی مخصوصا در ساعت های اوج مصرف و استفاده از لامپ های کم مصرف استپ و عدم استفاده از وسایل سرمایشی به علت افزایش قیمت برق و افزایش قیمت ها از مشکلات بوجود آمده است و از مسئولین تقاضای رسیدگی دارم.
یکی دیگر از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:در این چند ماه اخیر تعرفه برق افزایش یافته است و پرداخت هزینه ها بسیار دشوار شده است و این تعرفه بسیار نامناسب است و این افزایش قیمت ها مشکلات فراوانی دارد و با افزایش قیمت ها، قیمت اجناس نیز زیاد می شود و هرچه قدر هزینه انرژی بیشتر شود به همان اندازه بر روی قیمت اجناس اثر می گذارد.
بحرینی گفت:استفاده از وسایل کم مصرف تا جایی که امکان دارد و از وسایل برقی غیر ضروری استفاده نکنیم و در ساعت های اوج مصرف برق کمتر از وسایل غیر ضروری استفاده کنیم و این هزینه ها به علت استفاده نادرست مردم از انرژی افزایش یافته و یادگیری صحیح استفاده از آنها باعث صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه ها خواهد شد.

گزارش:آیدا کورکی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.