×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
افزایش صادرات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر”محتشم اظهار داشت: میزان صادرات در سال ۱۳۹۸ از گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با وزن ۲۷ هزار تن و ارزش ۱۸۰ میلیون ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر وزنی ۱۱۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۳۳ در صد رشد داشته است.

رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بیان داشت: عمده محصولات صادراتی پسته و مغز پسته، آهن اسفنجی، کنسانتره کرومیت، انواع کامپاند، قند خرد شده، داروهای دامی و انواع خشکبار بوده است که به کشورهای چین، ترکیه، روسیه، ایتالیا، هند، عراق و امارات متحده عربی صادر شدند. محتشم عنوان کرد: واردات در سال ۱۳۹۸ گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان نسبت به سال قبل از آن با روند کاهشی روبه‌رو بوده به‌طوری که وزن واردات ما ۱۸ هزار تن و به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از نظر وزنی ۲۳ در صد کاهش و از نظر ارزشی ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی به گمرک این منطقه را دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خطوط تولید، شکر خام، ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی، مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی، لاستیک‌های معدنی و صنعتی عنوان کرد که از کشورهای مبدأ چین، کره جنوبی، اسپانیا، امارات متحده عربی و آلمان وارد شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.