×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
انتقال صنوف آلاینده سیرجان به خارج از شهر اجتناب‎ناپذیر است

به گزارش «سیرجان خبر» کارگروه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری با حضور فرماندار سیرجان،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان،رییس اتاق اصناف و تعدادی از روسای اتحادیه ها برگزار و پیرامون انتقال اصناف مزاحم به شهرک صنعتی شماره ۲ تصمیماتی اتخاذ شد.

فرماندار سیرجان با تاکید بر این موضوع که انتقال مشاغل مزاحم شهری باید عملیاتی شود،اظهار داشت:اصناف مزاحم شهری زخمهایی است بر پیکر منظر شهری سیرجان و طرح ساماندهی آن از سال های ۹۶ و ۹۷ آغاز شده و تنها بر روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است.

دکتر یعقوبی پور در این جلسه، بر لزوم پیگ‍یری برای اجرایی شدن مصوبات جلسات این کارگروه تأکید کرد و افزود:در راستای جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی، رفع آلایندگی های زیست محیطی،زیبا سازی منظر شهری و مطالبات شهروندان عملیاتی شدن انتقال صنایع مزاحم باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد و باید تا پایان سال ساخت و ساز واحد‌های صنفی با پیشرفت حداقل ۴۰ درصدی انجام شده باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان نیز با تاکید بر اهمیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به خارج از شهر ها اظهار داشت:شهرک صنفی سیرجان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در شهرک صنعتی شماره ۲ با زیر ساخت‌ها یی از جمله آب، برق،راه دسترسی آماده شده است که امیدواریم واحد‌های صنفی ظرف مدت ۱۰ روز جهت دریافت زمین به شرکت شهرک های صنعتی سیرجان مراجعه نمایند و همچنین از زمان واگذاری زمین تنها ده روز فرصت دارند تا نسبت به دریافت پروانه ساخت اقدام کرده و ساخت و ساز خود را شروع کنند.

حسین میجانی افزود:همه زیرساخت‌های این شهرک جهت آغاز ساخت و سازها فراهم شده است و دیگر امکانات از جمله آسفالت و گازرسانی پس از تکمیل و ساخت واحدها انجام می شود و همچنین در راستای حمایت از این واحدها و با کمک مدیران شهرستان با بانک ها نیز رایزنی می کنیم تا تسهیلات مورد نیاز به آنان پرداخت شود.

 

وی تصریح کرد:شرط واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی واحد تولیدی و صنفی است و متاسفانه در صورت عدم ساخت و ساز زمین‌ها بر اساس قانون مجبور به فسخ قراردادها هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.