×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
اکران جشنواره فیلم عمار در دانشگاه صنعتی سیرجان+ تصاویر

به گزارش“سیرجان خبر” از فروردین سال جاری تاکنون بارها دانشگاه صنعتی سیرجان میزبان اکران فیلمهای جشنواره عمار شده بود. ابتدا به مناسبت روز ملی فنآوری هسته ای، مستند مهار نشده بیستم فروردین در این دانشگاه اکران شد. یک هفته بعد فیلم های برگزیده دوره های دوم تا چهارم جشنواره عمار به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه به نمایش در آمدند. سپس نوبت خوابگاه های این دانشگاه رسید تا به مدت چند شب شاهد اکران فیلمهای جشنواره باشند.

اما در جدیدترین اکران برگزار شده این دانشگاه فیلم داستانی «لکه» که به عنوان یکی از سیاسی ترین فیلم های سال شناخته می شود دوشنبه هفته جاری در این دانشگاه اکران شد. به رغم جلسات متعدد اکران فیلمهای جشنواره عمار که طی ماه اخیر در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شده بود نه تنها استقبال دانشجویان از نمایش فیلم لکه کمرنگ نشد بلکه حضور چشمگیر آن ها در حدی بود که حتی برگزار کنندگان برنامه هم انتظارش را نداشتند و ظرفیت یکصد و شصت نفری سالن آمفی تئاتر دانشگاه در زمان نمایش «لکه» تکمیل شده بود.

از دیگر نکات قابل ذکر درباره این اکران می توان به نظرخواهی کتبی از دانشجویان در انتهای مراسم اشاره کرد. بر اساس این نظرسنجی ها، دانشجویان حاضر در جلسه مهمترین نقاط ضعف فیلم را در مدت کوتاه آن، طرح داستانی ضعیف، اتمام ناگهانی فیلم و نزدیک بودن آن به قالب مستند دانسته و در مقابل داشتن درون مایه قوی، جسورانه بودن، شکستن قبح انتقاد و تزریق جسارت و شجاعت انتقاد و واقع بینی به مخاطب را از ویژگی های مثبت فیلم برشمردند.

گفتنی است به همت اکران کنندگان مردمی فیلمهای جشنواره عمار در سیرجان به زودی دور جدیدی از نمایش این فیلمها در سطح مساجد و پایگاه های این شهر آغاز می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.