×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
ایجاد بازارچه دائمی اشتغال خانگی زنان درسیرجان

به گزارش «سیرجان خبر»سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان نبود فضای دائمی برای عرضه تولیدات و دست ساخته‌های بانوان را یکی از مشکلات مهم این قشر اعلام کرد و خواستار ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی زنان به عنوان مطالبه دیرینه بانوان سیرجانی شد.

حمید سبزعلی پور در کمیسیون امور بانوان با بیان اینکه وقتی بانوان به لحاظ اقتصادی، توانمند شوند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف می‌توانند داشته باشند، گفت: راه‌اندازی بازارچه دائمی برای فروش محصولات تولیدی در مشاغل خانگی و همچنین تقویت و معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی بانوان شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از موازی کاری ها در حوزه زنان و خانواده انتقاد کرد و افزود:موازی کاری دستگاه های متولی از چالش های مهمی است که با تمرکز در امکانات و اعتبارات می توان برنامه های هدفمندی را عملیاتی کرد.

حمید سبزعلی پور بر اهمیت ایجاد بستری مناسب به منظور شناسایی و تحکیم بنیان خانواده و ارتقا منزلت اجتماعی زنان تاکید کرد و افزود:ادارات یک برنامه خاص مختص بانوان در آئین‌های بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار کنند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، از بانوان بعنوان سفیران مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نام برد و تصریح کرد:حضور زنان در مسائل سیاسی مانند مشارکت افزایی و انتخاب آگاهانه در انتخابات بسیار حائز اهمیت و پررنگ است و در این زمینه بانوان باید با همه توان خود در افزایش مشارکت و تشویق اعضای خانواده خود برای حضوری گسترده در انتخابات به کار ببرند.

سبزعلی پور خواستار برگزاری منظم ورزش همگانی در ۲۶ منطقه سیرجان توسط خود اهالی و امین محلات شد و بیان داشت: بی شک نقش ورزش در ایجاد فضای شادی و نشاط اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا ورزش علاوه برتحرک فیزیکی موجب سلامتی و تندرستی می‌شود اما آنچه در این فضای اجتماعی اهمیت بسزایی دارد پیامد‌های اجتماعی ورزش، به ویژه در محلات مختلف است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.