×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
 با آغاز سال تحصیلی جدید به توصیه های پلیس توجه کنید

به گزارش  “سیرجان خبر” سرهنگ محمد رضا ایران نژاد ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال تحصیلی جدید گفت: روز های پایانی فصل تابستان ، روزهای بازگشت از سفر است و همه خانواده ها خود را برای آغاز سال تحصیلی اماده می کنند.
وی افزود: برگشت از سفر باید با برنامه ریزی باشد تا در طول سفر نیازی به شتاب و عجله نباشد و با رعایت قوانین و مقررات رانندگی ، سفر خوبی در پایان تعطیلات تابستانه برای خانواده رقم بخورد.
وی بیان کرد: معمولا خانواده ها برای خرید سال تحصیلی ، به صورت دسته جمعی به فروشگاه ها می روند که باید قبل از خروج از منزل ، نکات لازم را برای ایمنی منزل و بسته بودن درب خانه رعایت کنند و قفل نمون درب منزل را به یکدیگر موکول نکنند تا در آخر این موضوع فراموش شود و سارقان از این فرصت سوء استفاده کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت:استفاده از وسایل نقلیه عمومی دردسرهای ترافیک را ندارد و اگر قصد استفاده از خودروی خودتان رادارید قبل از مراجعه به مراکز خرید حتی المقدور از پارکینگ های دارای نگهبان و مصوب استفاده کرده و از پارک وسیله نقلیه در نقاط دور افتاده و دور از دید ، خودداری نمایید.
وی اظهار داشت: هنگام ترک خودرو، آن را به تجهیزات بازدارنده و تاخیری مجهز نموده و کیف و اشیایی که مورد جلب توجه سارق می شود را داخل خودرو ، جا نگذارید.
وی تاکید کرد : هنگام تردد در شلوغی بازار و مراکز خرید مواظب جیب و کیف خود بوده و از قراردادن وجه نقد زیاد داخل آنها اجتناب نمایید.
این مقام انتظامی خاطر نشان ساخت: بچه ها در مراکز خرید یکجا نمی ایستند، پس حواستان به بچه ها باشد تا هنگام خرید از جلوی چشمتان دور نشوند.
سرهنگ ایران نژاد گفت: از کارت اعتباری برای خرید استفاده کنید و از فروشنده درخواست کنید تا خود صاحب کارت رمز ورود به سامانه خرید را در دستگاه کارت خوان وارد نماید.
وی تاکید کرد: متصدی مراکز خرید نیز توجه کنند تا مبلغ وارد شده در دستگاه کارت خوان صحیح باشد و مرکز خرید خود را به سیستم های نظارتی مجهز نمایند.
وی به دانشجویان جدیدالورود نیز توصیه کرد: هنگام ورود به شهرهای محل تحصیل، حتما از راهنمای ترمینال های اتوبوس رانی ، قطار یا فرودگاه ، راهنمایی لازم را برای رسیدن به مقصد مورد نظر اخذ کرده و از سوار شدن برخودروی مسافربرهای شخصی خودداری نموده و در صورت برخورد با مورد مشکوک ، مراتب را به پلیس اعلام نمایند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در پایان گفت: پلیس همواره در کنار مردم و خدمات پلیس نیز برای آسایش و آرامش مردم است و شما شهروند محترم نیز با رعایت قوانین ومقررات و توجه به توصیه های بالا، پلیس را دراین راه یاری رسانده و موارد فوریتی خود را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام کرده و هرگونه نظر، پیشنهاد ، تقدیر و یا انتقاد از عملکرد ماموران انتظامی را به ۱۹۷ منعکس کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.