×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
بخش عمده ای از حجم زندان های سیرجان مربوط به مواد مخدر است/ تمام تلاش مجموعه قضایی حفظ امنیت پایدار برای شهروندان است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی“سیرجان خبر”صبح امروز نشست مطبوعاتی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بمناسبت هفته قوه قضاییه با اهالی رسانه در محل دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان برگزار شد

نیک ورز گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرا گرفته است و بر اساس آیتم هایی که مرکز آمار و فناوری اطلاعات اعلام کرده است دادسرای سیرجان همه ی آیتم های مورد ارزیابی سال ۹۵را کسب کرده و به عنوان دادسرای برتر استان شناخته و معرفی شده است.
دادستان شهرستان سیرجان در خصوص جرائم سال ۹۵ در سیرجان گفت: اگر بخواهیم فراوانی جرائم را در سال ۹۵بیان کنیم آمار جرائم ما مربوط به ضرب و شتم عمدی است که با ۱۲/۷درصد ببشترین آمار پرونده های متشکله اختصاص داده شده است در مراتب بعدی نیز انواع سرقت ها و دستبردها هستند.
وی در ادامه افزود: حوادث رانندگی در استان کرمان به خصوص شهرستان سیرجان آمار نگران کننده ای دارد براساس مطالعاتی که پژوهشکده بیمه مرکزی ایران انجام داده است از لحاظ فراوانی تصادفات کشورها از کم ترین تصادفات رتبه بندی شده اند و ایران در بین ۱۹۰کشور متاسفانه رتبه ۱۸۹رو به خودش اختصاص داده ،و این جا دارد که ما در بحث فرهنگ ترافیکی مردم دقت بیشتری داشته باشند که عوامل جاده ای خودرویی موثر و دقیق باشند و قسمت عمده علل وقوع حواث رانندگی ما بحث عامل انسانی است که ۸/۵درصد پرونده های سال گذشته ی ما پرونده های مربوط به حوادث رانندگی بوده است.
قاضی نیک ورز اذعان داشت:درصدسرقت ۹/۱درصد بوده است که بیشترین سرقت ها،سرقت های خرد هستند و در بحث سرقت مهم و خشن و سرقت های مسلحانه در سطح شهر با تلاشی که صورت گرفته نداشتیم.
وی در خصوص آمار زندانیان سیرجان گفت:تعداد ۱۰۶۶ زندانی در سطح شهرستان وجود دارند که حدود ۶۶نفر اتباع بیگانه هستند و از مجموع ۱۰۶۶نفر ۷۷نفر خانم ها و بقیه آقا هستند و ۷۵درصد از زندانی های ما زندانی ها ی مواد مخدر هستند که بخش عمده ای از حجم زندان های استان و به ویژه زندان های شهر سیرجان زندانی های موادمخدر با بیشترین آمار فراوانی تشکیل دادند.
دادستان شهرستان سیرجان در پایان گفت: ما در حوزه امنیت با هیچ کس تعارف نداریم و تمام تلاش مجموعه قضایی شهرستان،نیروی انتظامی و اطلاعاتی حفظ امنیت پایدار برای شهر و شهروندان است.

خبرنگار:ستاره عمادآبادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.