×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
بهره‌برداری از طرح فاضلاب شهرک صنعتی سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” طی مراسمی طرح فاضلاب شهرک صنعتی شماره یک سیرجان به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار داشت: این طرح با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی به پایان رسیده است که با خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر آب و فاضلاب کارخانه‌ها و کارگاه‌های شهرک صنعتی جمع‌آوری و در روز ۸۰۰ متر مکعب آب به چرخه آب مصرفی برخی کارخانه‌ها و فضای سبز بازمی‌گردد.

شهباز حسن‌پور ادامه داد: با افتتاح این طرح بسیاری از مشکلات زیست محیطی برطرف شده است و با توجه به بحران آب در منطقه، بخشی از نیاز آب برای کارخانجات برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو سیرجان و نواحی صنعتی شهرهای پاریز، زیدآباد و بلورد فعال هستند.

حمید قاسم‌نژاد، مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان نیز طرح فاضلاب شهرک صنعتی سیرجان را از مهم‌ترین طرح‌های شهرک‌های صنعتی این استان اعلام کرد و متذکر شد: تاکنون طرح فاضلاب در شهرک‌های صنعتی کرمان، رفسنجان، بم و سیرجان اجرا شده که با توجه به کم‌آبی مناطق نقش مؤثری در تامین بخشی از آب مورد نیاز را داشته است.

وی از وجود ۱۸ مرکز صنعتی غیر‌فعال در سیرجان خبر داد و ابراز داشت: طرح‌های نیمه فعال و راکد که در سطح استان به ۵۰۰ واحد می‌رسند توسط بنیاد برکت و با مشارکت این‌ بنیاد و سرمایه‌گذار فعال می‌شوند.

قاسم‌نژاد از وجود ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و افزود: یک هزار و ۳۴۰ واحد صنعتی و تولیدی در این شهرک وجود دارد.

وی با بیان اینکه با کسانی که زمین را در شهرک‌ها گرفته‌اند و به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، برخورد می‌شود، اذعان داشت: در سال گذشته ۲۴ پرونده در قالب ۹۱۲ هکتار از آنان گرفته شد و ۱۴ پرونده دیگر نیز در نیمه اول امسال رسیدگی و برابر قانون با شهرک‌های صنعتی برای واگذاری به دیگر سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

در این مراسم مقرر شد تا ۵۰ هکتار زمین برای احداث واحدهای صنعتی در شهرک شماره یک سیرجان واگذار شود و نماینده مردم سیرجان از سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا در احداث واحدهای جدید تولیدی و صنعتی سیرجان با توجه به موقعیت و زیر‌ساخت‌ها اقدام کنند.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.