×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
به معلم بودن خود می بالم چون معلمی شغل انبیاءاست

به گزارش “سیرجان خبر” سنت است که هر سال، همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم را گرامی می داریم قطعاً اختصاص روزی برای بزرگداشت معلمان، سنتی ارزشمند و فرصتی مناسب برای اندیشیدن دوباره به آموزش و آموزشگر و آموزگار است.

مقام و منزلت معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت ،زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.

در همین راستا مصاحبه ای را با یک دبیر شاغل در شهرستان سیرجان انجام داده ایم که در ادامه میتوانید متن این مصاحبه را مطالعه کنید.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

امین پور فخرآبادی هستم، متولد فروردین ماه ۱۳۶۶ که از سال ۱۳۸۷ به عنوان دبیر تربیت بدنی وارد آموزش پرورش شدم و بعد از ۵ سال تدریس در سمت معاونت مشغول به فعالیت بودم که همزمان با سمت معاونت تدریس ریاضی هم انجام میدادم و الان هشت سال است که دبیر ریاضی هستم.

وی با بیان اینکه معلمی علاقه و عشق است، خاطرنشان کرد: در کودکی به رشته پزشکی علاقه داشتم ولی بعدها با توجه به اینکه معلم سازنده ارزش‌ها ، فرهنگ‌های یک جامعه، و در یک کلام سازنده انسان به سوی هدف های متعالی است بر خودم افتخار دانستم تا در کنار بچه ها باشم و بتوانم دانش آموزانی تحویل جامعه بدهم که آینده کشور به دست آنها ساخته شود.

پور فخرآبادی در پاسخ به یک خاطره در دوران تدریس گفت: از بهترین خاطرات دوران تدریس من این بود که به مدت یک سال به صورت افتخاری مشغول تدریس درس تربیت بدنی به بچه های سندروم داون را داشته و تدریس به این بچه ها لذت بخش بود.

از اینکه معلم هستید احساس خود را بیان کنید؟

به فرهنگی بودن خود می بالم چون معلمی شغل انیاءاست و معلم باید فردی هنرمند، متخصص، ماهر و حرفه‌ای باشد تا بتواند در امر خطیر معلمی موفق باشد و یک معلم نمونه باید در کنار صلابت و جدیت، شخصی، مهربان، دلسوز، متعهد، متخصص و خستگی ناپذیر کوشا و به روز باشد.

گفتنی است امین پورفخرآبادی دبیر درس ریاضی متوسطه اول مدارس سیرجان در این روزهای کرونایی با هزینه شخصی اقدام به تهیه و ضبط مطالب درسی بطور روزانه و هفتگی نموده و آن را در قالب سی دی و یا فلش درب منازل تحویل تک تک دانش آموزانش می‌دهد.

این دبیر باذوق سیرجانی گفت: گرچه مدارس تعطیل است اما آموزش و یادگیری تعطیل نیست و لازم است با ابتکار و خلاقیت و روش های مختلف برای دانشآموزان کار کرد تا از تحصیل عقب نمانند و در یادگیری آنان خلل وارد نشود.

پور فخرآبادی که برای تدریس ریاضی شیوه های جدیدی هم دارد افزود : من متوجه شدم خیلی از دانش آموزان امکانات آموزش از طریق فضای مجازی برایشان فراهم نیست لذا تصمیم به ضبط تدریس و تحویل به دانش آموزشهرم گرفتم و روزانه که نتیجه خوبی هم داده و هر سه چهار روز چهارصد DVDدر اختیار دانش آمزان دختر و پسر سیرجانی قرار میدهم و امروز دانش آموزانم همانند کلاس حضوری دروس را خوب یاد گرفتند.

مصاحبه:مسلم سعید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.