×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان به مناسب روز جهانی قدس

به گزارش”سیرجان خبر”بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان به مناسب روز جهانی قدس بیانیه صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم هر کس صدای مسلمانی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست. پیامبر اکرم (ص).سالهای متمادی است که سعی می شود مسئله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیری است به قلب این توطئه؛ حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده‌اند تا به‌کلّی مسأله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.مقامعظم رهبری (مدظله العالی) بیش از ۷ دهه است که صهیونیست ها با اشغال سرزمین فلسطین، جهان اسلام را در برابر آزمون بزرگ الهی ایستادن در برابر مستکبران و دفاع از مظلومان قرار داده است.

تلاش های ضعیف و نافرجام اعراب به رهبری جمال عبدالناصر در مقابله با رژیم اشغالگر فلسطین خیلی زود جای خود را به مدارا و سازش اغلب سران عرب با رژیم صهیونیستی داد. تنها با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود که موج جدیدی از بیداری در ملت های منطقه و به خصوص در میان فلسطینیان برای ایستادن در مقابل ظالم و باز پس گیری حقوق خود ایجاد شد. اندیشه مقاومتی که فلسطین از انقلاب اسلامی به عاریت گرفت باعث کسب پیروزی های شیرین و غرور آفرینی شد که تصور آن هم بعید به نظر می رسید. در مقابل جبهه ی مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی که تنها راه پیروزی را مواجهه و مبارزه با مستکبران در تمام منطقه و به خصوص فلسطین می داند ، جبهه ی دیگری تحت عنوان سازش و تسلیم به سردمداری عربستان سعودی در منطقه شکل گرفته است که هر از چند گاهی طرح های آمریکایی هم چون خاورمیانه بزرگ و معامله قرن را مطرح و تبلیغ می کنند. این طرح ها لطمات زیادی بر مسلمانان و به ویژه فلسطینیان وارد ساخته و قدرت مانور آمریکا را افزایش می دهند .

آمریکا و شخص ترامپس از نا امیدی از راهکارهای نظامی و شکست های متعدد در این عرصه، راهکارهای سیاسی هم چون پروژه معامله قرن که بر عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل استوار است را در پیش گرفته اند. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل را می توان اولین گام اجرایی این طرح دانست. 

جبهه استکبار جهانی با پیگیری این طرح، تنها به دنبال تغییر دادن تحولات سیاسی و ا منیتی سرزمین های اشغالی به نفع خود نبوده بلکه در پی آنند تا تحولات منطقه غرب آسیا به خصوص ایران را در راستای منافع سیاسی و امنیتی خود طراحی نمایند. جمهوری اسلامی ایران همیشه با هوشیاری و صلابت در مقابل طرح ها و دسیسه های دشمن ایستاده و به مانع بزرگی برای موفقیت آنها بدل گشته است. 

آمریکا برای بالا بردن ضریب موفقیت طرح موسوم به معامله قرن که به قول خودشان برای همیشه مساله فلسطین را حل خواهد کرد چندی است که شدیدترین فشارها و تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی اعمال نموده و زمزمه جنگ با ایران را-بر سر زبان ها انداخته اند تا حریف و مانع بزرگخود را از میدان به در کنند اما به فرموده ی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی ، « جنگی نخواهد شد و گزینه ی قطعی ملت ایران، مقاومت در مقابل آمریکا است و در این رویارویی و مقاومت او وادار به عقب نشینی خواهد شد. این برخورد ، برخورد اراده ها است؛ این رویارویی، رویارویی اراده ها است و اراده ما از آنها قوی تر است »امروز تفکر مقاومت و مخالفت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی در سراسر منطقه از حالت ائتلاف چند گروه و کشور به سمت یک شبکه مردمی و اجتماعی قوی، منسجم و با انگیزه در سطح منطقه تغییر پیداکرده است. بنابراین طرح معامله قرن در جغرافیای اسلامی غرب آسیا به دلیل چنین بسترهای سیاسی، اجتماعی و مردمی قابلیت تحقق ندارد و به سرنوشت طرح‌های گذشته دچار خواهد شد. امروز فلسطین با همراهی جبهه مقاومت باید به دنبال برچیدن غده سرطانی اسرائیل از پیکر امت اسلام باشد و تا به این مهم دست نیابد ،مشکلات این منطقه رفع نخواهد شد. به لطف خداوند چندین سال است که مقدمات فروپاشی و اضمحلال دولت صهی ونیستی فراهم شده است و به زودی بشارت قرآن و پیش بینی حضرت آقا محقق خواهد شد؛ انشاءالله.

 روز قدس به فرموده ی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست های تفرقه انگیز است؛ بسیج دانشجویی استان کرمان، ضمن دعوت آحاد مردم ایران عزیز اسلامی به شرکت در راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس، به مثلث شوم غربی-عبری-عربی متذکر می شود که سیاست های تفرقه انگیز شما ره به جایی نخواهد برد و ملت فلسطین و جبهه مقاومت به هیچ وجه زیر بار طرح های خفت بار و ظالمانه ای هم چون معامله قرن نخواهد رفت و شما تا ابد در خیال خام خود باقی خواهید ماند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.