×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیرجان در پی نقض برجام توسط آمریکا

به گزارش “سیرجان خبر” خروج غیرقانونی رییس جمهور آمریکا از برجام آخرین حلقه از موارد متعدد و مستمر نقض برجام توسط ایالات متحده به‌ ویژه پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکاست. این تصمیم ترامپ منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی کینه خود را از توافقی که جهان آن را به عنوان پیروزی دیپلماسی اعلام کرده است، و حتی پس از به‌دست گرفتن زمام امور در آمریکا نه تنها رسما و علنا علیه برجام موضع‌گیری نموده‌ بود، بلکه در عمل نیز از اجرای تعهدات ایالات متحده امتناع می‌کرد.

برجام یک توافق چندجانبه است که توسط قطعنامه شورای امنیت با رأ‌ی همه اعضای شورا به تصویب رسیده و بر خلاف ادعای رییس جمهور آمریکا، تنها توافق رییس جمهور قبلی نیست که رییس جمهور بعدی بتواند از زیر بار اجرای آن شانه خالی کند.. برجام از ابتدا مطلوب ملت ایران نبود،

همچنین بیانیه‌ غیرمسئولانه و ناشیانه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی کاملاً خارج از شرح وظایف نامبرده ، ناقض اصل بی‌طرفی دبیرخانه و هماهنگ با سیاست ضد اسلامی دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت عربستان سعودی صادر شده است و تنها اقدامی برای تضعیف اعتبار و جایگاه این سازمان است.

ملت شریف ایران بار دیگر شاهد عدم پایبندی ایالات متحده آمریکا به تعهدات بین المللی خود بود. علیرغم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد برجام و اذعان آژانس بین المللی انرژی هسته ای و سایر دولت های عضو به این امر، ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام بار دیگر بدعهدی و غیر قابل اطمینان بودن خود را به تمام جهانیان اثبات کرد. این طبیعت نظام سلطه است و براساس قرآن آنها تا آخر به دنبال دوری ما از اصول مان هستند.

از این رو، دولت و سایر قوا با رصد شرایط سیاسی و اقتصادی موجود، اقدامات و سیاست های متناسب را  برای حفظ و تداوم رشد و توسعه کشور باید اتخاذ کنند.

ایران برای خنثی کردن تحریم‌های نامشروع آمریکا، از همیشه متحدتر است. خروج آمریکا از برجام اهمیتی برای ایران ندارد و قوای سه‌گانه برای بهبود شرایط اقتصادی متحد شوند . وحدت و اتحاد در درون نظام تنها راه مقابله با ترامپ است. ایران در مقابل زورگویی دشمنان و همچنین در مقابله با جریانات تروریستی در منطقه ایستاده است وهمین ایستادگی آنها را از پای در می آورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.