×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
تدوین برنامه های دهه فجر در سیرجان/سیرجان نامزد پایتخت کتاب کشور

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی “سیرجان خبر”  ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص تدوین برنامه های دهه فجر در این شهرستان گفت: انقلاب اسلامی ما مرهون آن بزرگ معمار کبیر انقلاب است که هدایت و رهبری این انقلاب را عهده دار شد و تاریخ را تغییر داد تا مردم کشور بتوانند در جامعه ای پویا و استقلال کامل زندگی کنند.
حسین اسحاقی بیان کرد: این انقلاب اسلامی به راحتی بدست نیامده و نباید به راحتی از بین برود، انقلاب اسلامی با ریخته شدن خون هزاران جوان امروزه به درخت تنومندی تبدیل شده که ثمره آن امنیت و استقلال مردم است.

وی ادامه داد:در اطراف کشور اسلامی ما ده ها گروهک منافق و ضد اسلامی در حال فعالیت است اما به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی تنوانسته اند حتی کوچک ترین تعرضی از جانب این گروه ها کشور ما را تهدید کند.
تدوین برنامه های دهه فجر در سیرجان
حسین اسحاقی با تشریح برنامه های دهه فجر در سیرجان گفت: دهه فجر فرصتی مناسب است تا فضای شادی و نشاط برای جوانان و خانواده ها بوجود بیاید به همین منظور اداره ارشاد بیشتر برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر را به بخش خصوصی واگذار کرده و بعنوان یک نهاد نظارتی در دهه فجر بر عملکرد این برنامه ها نظارت دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: ده شب مراسم جنگ شادی با حضور هنرمندان استانی و کشوری ، اجرای کنسرت موسیقی با اجرای هنرمندان صدای تهران ، مراسم پنج شب در محضر قرآن و اجرای مراسم با شکوه شب فرهنگی سیرجان در کرمان از برنامه های دهه فجر امسال است.
این عضو شورای فرهنگ عمومی تشریح کرد: همچنین جشن های مختلفی با همکاری شهرداران و بخشداران بخش های تابعه شهرستان سیرجان در روستاها برگزار خواهد شد و برگزاری جشنواره فرهنگی با نام شهید الله دادی از برنامه های در دست اقدام این اداره است.
سیرجان نامزد پایتخت کتاب کشور
ریاست اداره ارشاد شهرستان سیرجان از کاندیداتوری شهرستان سیرجان برای پایتخت کتاب کشور خبر داد و گفت: پایتخت کتاب عنوانی است که از طریق سازمان یونسکو به شهری که در زمینه فرهنک کتاب و کتابخوانی شاخص باشد تعلق می گیرد و شهرستان سیرجان نیز طرح های مناسبی در این زمینه ارائه کرده است و توسط وزارت ارشاد بعنوان کاندیدای پایتخت کتاب به سازمان یونسکو معرفی شده است که امیدواریم با تلاش در زمینه فرهنگی در شهرستان سیرجان شاهد حضور یونسکو در این شهرستان باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.