×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
تفاوت و شبهات های فتنه و نفوذ/ ۹ دی ماه برای همیشه تاریخ فتنه و دشمنان را دفن کرد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،میزگرد بررسی ابعاد فتنه و حماسه ۹ دی در مجتمع رسانه ای کویر با حضور حمدالله منظری توکلی استاد دانشگاه و مسئول بنیان نخبگان بسیج علمی استان کرمان و محمد جواد افشاری نژاد مدرس مدیریت استراتژیک در دانشگاه با حضور خبرنگاران استانی برگزار گردید.

در این نشست حمدالله منظری توکلی استاد دانشگاه و مسئول بنیان نخبگان بسیج علمی استان کرمان در رابطه با چرایی تلاش دشمنان جهت ایجاد انقلاب های مخلملی و رنگین گفت: دشمن زمانی که دید از طریق جنگ سخت که نمونه اش جنگ تحمیلی بود به پیروزی نرسید در نتیجه بحث جنگ نرم را پیش میگیرد که از مصادیق آن انقلابهای رنگین و مخملی است.

IMG_8417

مجریان فتنه ی ۸۸ در داخل و برنامه ریزانش در خارج بودند

وی ادامه داد: انقلاب رنگین یعنی انقلابی که خونریزی در آن نباشد ولی با عقیده و اعتقادات مردم سرو کار دارد و ارزشها را کم رنگ می کنند ؛ دشمنان دیدند که جنگ مسلحانه با مردم ایران کاربردی ندارد پس به انقلاب های رنگی روی آورد تا عقیده مردم را عوض کند.

منظری در رابطه با نقش خواص در فتنه ی ۸۸ نیز گفت: در فتنه ۸۸ که در واقع از یک سال قبل از انتخابات رقم خورد ؛ دشمنان داخلی و خارجی، مخصوصا خارجیها نقشه براندازی نظام را طراحی کردند و این نقشه هم مجریانش در داخل و طراحان و برنامه ریزانش در خارج بودند که خواص می توانستند نقش اساسی را داشته باشند یعنی اینکه می توانستند از چنین موقعیتی برای نظام استفاده کنند.

برخی خواص در فتنه ی ۸۸ در میدان دشمن بازی کردند

مسئول بنیاد نخبگان بسیج علمی کرمان با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از خواص آب به آسیاب دشمن ریختند و نقشه ی دشمنان را عملی کردند؛ بیان داشت : متاسفانه در فتنه ی ۸۸ برخی خواص و در میدان دشمن بازی کردند و متاسفانه فتنه ۸۸ شکل گرفت و هدفش هم براندازی نظام جمهوری اسلامی در قالب انقلاب رنگین و مخملی بود که با رهبریهای خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب و هوشیاری و بصیرت مردم انقلاب این نقشه نقش برآب شد.

وی به وجود سرفصل های علوم غربی در دانشگاه ها با وجود منابع ارزشمند اسلامی در همان حوزه ها اشاره کرد و گفت: علوم انسانی با انسانها سروکاردارد و با رفتار و حرکات انسان سروکار دارد؛ وقتی قید اسلام به آن اضاف شود علوم اسلامی مطرح می شود یعنی این انسانی که دارد در قالب علوم انسانی تربیت می شود با معیارهای نظام اسلامی تربیت می شود به عبارتی انسانی باشد اسلامی و افکارو خمیرمایع های اصلی اش از اسلام سرچشمه گرفته باشد.

از نظریات دانشمندان و  علمای اسلامی در دانشگاهها استفاده شود

منظری افزود:  به همین دلیل مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای در زمینه علوم انسانی در دانشگاهها آن هم بصورت اسلامی دارند و این ایراد متاسفانه هنوز بر دانشگاهها وارد و جاری است که علوم انسانی عمدتا آنچه تدریس میشود علوم غربی است و کمتر به علوم اسلامی پرداخته می شود.

مسئول بنیاد نخبگان بسیج علمی کرمان خاطر نشان کرد: وظیفه همه مخصوصا برنامه ریزان درسی دانشگاهی که احساس وظیفه کنند و علوم انسانی اسلامی را پیاده سازی کنند و از مکتب اسلام استفاده شود و از نظریات دانشمندان و  علمای اسلامی در دانشگاهها استفاده شود.

وی در رابطه با ابعاد حماسه ی ۹دی ماه نیز گفت: بعد از جریان فتنه ؛ فتنه گران کار را خیلی سخت کردند و می خواستند به اهدافشان برسند از جمله اینکه به حضرت امام توهین کردند و عکس امام را پاره کردند و در روز تاسوعا و عاشورای حسینی حرمت شکنی کردند و به عزاداران امام حسین(ع) حمله ورشدند که اینجا صحنه بسیار تلخی بود چون ارزشها را نشانه رفته بودند.

منظری با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از مکتب حسینی و امام و انقلاب و مقام معظم رهبری است، بیان داشت:  در نتیجه اینجا هم همان سه رکنی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند یعنی سه رکن اصلی: مکتب ، امام و امت ؛ مکتب جهان شمول و اصیل اسلام و امام امت با رهبریهایی که داشتند وامت وفادار به رهبری و مسلمان ، این سه دست بدست هم دادند و حماسه ۹ دی را خلق کردند.

۹ دی ماه برای همیشه تاریخ فتنه و دشمنان را دفن کرد

مسئول بنیاد نخبگان بسیج علمی کرمان  به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با نه دی ماه اشاره کردو گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نهم دی مثل سایر حماسه ها همچون ۲۲ بهمن ماه ماندگار شد و ماند.

وی افزود: ۹ دی ماه یکی از حماسه های بسیار ارزشمندی است که امت اسلامی خلق کردند و پشت سرمقام معظم رهبری ایستادند و شعارهای دشمن شکن دادند و با اصل بصیرت برقضایا غلبه کردند و برای همیشه تاریخ فتنه و دشمنان را دفن کردند و امیدواریم دیگر چنین هنجارشکنیها و فتنه هایی پیش نیاید.

این استاد دانشگاه های کرمان همچنین در رابطه با مقایسه ی فتنه های ۷۸ و۸۸ و تاثیرات آنان برروی وضعیت علمی کشور گفت: در سال ۷۸و ۸۸ فتنه ها به دانشگاهها کشیده شد و هدف دشمن براندازی نظام و به سختی انداختن نظام بود؛ علتش هم این بود که این مسائل را از دانشگاهها شروع می کنند یا به دانشگاهها میکشانند، چون در تمام دنیا دانشگاه قشر بیدار جامعه است و قشر آگاه و آرمان خواه دانشجو چنین جریاناتی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه، دانشگاه انقلابی و اسلامی باشد آن نظام نیز اسلامی و انقلابی است واگر دانشگاه معیوب باشد و عناصر دانشگاه خود فروخته و گوش به حرف دشمن بدهند قطعا نقشه دشمن در جامعه عملیاتی می شود؛  به این دلیل دشمنان دانشگاهها را در سرلوحه کار خودشان قرار می دهند تا در آشوبهایی که می خواهند پیاده کنند، بتوانند نقش بازی کنند.

دانشجویان آگاه باشند که در فتنه ی جدید بازیچه ی دشمنان نشوند

منظری توکلی اذعان داشت:دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان و کارکنان باید آگاه باشند که دشمنان از آنها سوء استفاده نکنند چون دشمن می داند قشر دانشجو سریع تغییر می پذیرد و ثانیا دانشجویان آینده سازان نظامند و چرخهای سیاسی و نظامی و اقتصادی مملکت بدست جوانان به حرکت در می آید و طعمه خوبی برای دشمنان هستند و لذا باید آگاه باشند که از فهم و بصیرتی که دارند در برابر دشمن بایستند و دشمن از این قشر تحصیل کرده استفاده نکند و فتنه جدیدی با استفاده از این قشر رخ ندهد.

فتنه در فضای غبار آلود رخ میدهند اما نفوذ در همه ی زمان ها ایجاد می شود

مسئول بنیاد نخبگان بسیج علمی کرمان در رابطه با رابطه ی فتنه و نفوذ گفت: فتنه در حوادث غبار آلود شکل می گیرد یعنی در جایی که حق و باطل دارد مشتبه می شودد؛ فتنه در این نوع فضاها ایجاد می شود، فضایی که حق و باطل صف آرایی کردند و تشخیص حق مشکل است، در نتیجه فتنه شکل میگیرد تا حق را بپوشاند و جریان باطل مسلط بر امور شود.

وی در تشریح نفوذ نیز گفت: نفوذ می تواند در هر دورانی اتفاق بیفتد چون ازمصادیق جنگ نرم است و با احساسات ،افکار ، اعتقادات و آرمانهای مردم سروکاردارد و می تواند در هر زمانی اتفاق بیفتد و دشمن می خواهد با آن در ارکان سیاسی، اقتصادی، دینی و اعتقادی و نظامی جامعه  نفوذ پیدا کند و به اهداف خودش دست بیابدو ما بیاید در هر زمان مواظب نفوذ دشمن باشیم.

آینده پژوهی فتنه می تواند ار بروز فتنه ی دیگری جلوگیری کند

این استاد دانشگاه های کرمان در رابطه با آینده پژوهی فتنه در شرف دو انتخابات مهم پیش رو نیز تصریح کرد: آینده پژوهی به ابعاد مختلف جریانات به صورت تحقیقی می پردازد یعنی مسائل را از دید تحقیق نگاه می کند و ریشه یابی می کند و عوامل و علل را می سنجد لذا ما اگر در قالب آینده پژوهی به مسئله فتنه ۸۸ بپردازیم بسیاری از علل و عوامل برایمان روشن می شود.

وی خاطر نشان کرد:  از آینده پژوهی به مسئله فتنه ۸۸ می توانیم استفاده کنیم که در انخابات آینده آن فتنه ای که سال ۸۸ درست کردند پیش نیاید و صدمه ای به نظام و انقلاب وارد نشود و همچنین هزینه ای را ما نپردازیم لذا در قالب آینده پژوهی اگر ما بصورت کارهای تحققی به جریان فتنه بپردازیم می تواند برکاتی را برای انتخابات آینده داشته باشد.

IMG_8424

محمد جواد افشاری نژاد استاد مدیریت استراتژیک دانشگاه های کرمان در این نشست در رابطه با شباهت و ها و تفاوت های فتنه های ۷۸ و ۸۸ و تاثیر آنان در روند علمی کشور گفت: دو عامل مهم شناخت و بصیرت عوامل اصلی و تاثیر گذار در دانشگاه ها هستند که همواره مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده اند؛ دشمنان براین اساس که اساتید دانشگاه اهل شناخت و بصیرت هستند در نتیجه نمی تواند این مسائل در دانشگاه به وسیله دانشجویان و دانشگاهیان مورد خدشه قرار بگیرد ؛ دانشگاه را انتخاب کردند تا خدشه ای بر دانشجو و اساتید قرار بدهند و شناخت آنها را مورد تهاجم قرار بدهند.

دشمنان در پی این هستند که آنچه را خودشان می خواهند به دانشجویان تلقین کنند

وی ادامه داد: دشمنان در پی این هستند که آنچه را خودشان می خواهند به دانشجویان تلقین بکنند و دانشگاهیان را تحت الشعاع تفکرات بیمار خودشان قرار بدهند که با بصیرتی که دانشگاهیان از خود به خرج دادند و آن تعدادی که چه در جریان درون دانشگاهی و برون دانشگاهی که به دانشگاه منتهی شد؛ توانستند از این آزمون الهی سربلند بیرون بیایند و مکر دشمن را به خودشان برگرداندند.

استاد مدیریت استراتژیک دانشگاه های کرمان به سخنان حضرت علی(ع) اشاره کرد و تصریح کرد: امام علی (ع) می فرمایند : “افراد را معیار حق قرار ندهید بلکه حق را براساس افراد بسنجید” ؛ اگر افراد دنبال حق و حق طلبی اند شما تبعیت بکنید و اگر افرادی می خواهند از حق و حق طلبی سوء استفاده کنند باید آنها را خنثی کرد که این مسئله همان بصیرت هست.

افشاری نژاد در رابطه با جریان فتنه و نفوذ نیز گفت: بحث نفوذ مسئله خیلی حساسی است که از لحاظ استراتژکی ما بایستی در آن مسئله دیدگاه خیلی روشنی داشته باشیم و قضایا را خوب درک کنیم.

وی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در مسئله برجام ۵ کشور در برابر نظام جمهوری اسلامی موضع گرفتند و بالاخره آنها حقانیت نظام جمهوری اسلامی را اذعان کردند و یک اما و اگرهایی در قضیه برجام پیش آمد که آنها خواستند از آن سوءاستفاده کنند و هنگام نتیجه گیری برجام آنها مسائلی را هم حقیقی و هم حقوقی  در این قضایا وارد کردند تا بتوانند با یک وضعیت خاص مثلا سفارتخانه ها و کنسولگیریها را در ایران که جای پایی نداشتند، جای پا باز کنند که مقام عظمای ولایت با بصیرت خاص قضیه نفوذ را مطرح کردند که دشمن به هر عنوانی داخل می شود واز این نفوذ قصد دارد و ما بایستی مواظب باشیم.

بعضیها مسئله نفوذ را با ذهن خود تجزیه و تحلیل می کنند و می گویند نفوذی اتفاق نیفتاده

استاد مدیریت استراتژیک دانشگاه های کرمان افزود:  ولی بعضیها مسئله نفوذ را با ذهن خود تجزیه و تحلیل می کنند و به گونه ای دیگر این مسئله را وارونه جلوه دادند و گفتند نفوذی اتفاق نیفتاده و مشکل خاصی ایجاد نشده همان فرمایشات مقام معظم رهبری را که از سالهای دور فرمودند تهاجم فرهنگی در کشور دارد صورت می گیرد ولی کسی گوش نداد و الان تهاجم فرهنگی بصورتی شده که همه جا دیده می شود.

وی ادامه داد: دشمن فقط جنگ تحمیلی را برما وارد نکرد و الان جنگ دشمن به گونه ای شده که در درون خانه های ما و حتی اتاق خوابهای ما با ماهواره ها و شبکه های اجتماعی وجود دارد و این همان نفوذی است که دشمن دارد روی آن کار می کند.

افشاری نژاد با اشاره به اینکه زمانی جوانان مسلمان توانستند آندولس را فتح کنند؛ دشمن از طریق جنگ نرم وارد شد و کاری کرد که این جوانان به اعتیاد به مواد مخدرو مشروبات الکلی  و فساد کشانده شدند و کارتن خواب شدند و بدون خونریزی توانستند برآندولس فائق آیند ، بیان داشت: چون جوانان استوانه ها و بدنه جامعه هستند طبیعتا با نفوذ دشمن بر جوانان بدنه جامعه آسیب پذیر خواهد بود.

این استاد دانشگاه های کرمان در رابطه با آینده پژوهی فتنه و اثرات آن نیز گفت: خداوند متعال در قرآن کریم مرتب به ما انسانها این تدبیر، اندیشه ، تفکرو تعقل را گوشزد میکند” که تدبیر نمی کنید، تفکر نمی کنید، تعقل نمی کنید” ؛ اینها را خداوند متعال مرتب می گوید که در آیات الهی و نشانه های الهی و آنچه که خداوند متعال برای ما عظمت در آفرینش قرار داده است ، هم قرآن کریم و هم مجموعه های دیگر که از معصومین به ما رسیده اند , ما در اینها تفکر و تعقل کنیم و آینده پژوهی فتنه خیلی مهم است که اهل اندیشه، اهل بصیرت باشند و ابعاد مختلف فتنه را بررسی بکنند.

باید فتنه را بررسی کنیم تا در آینده دشمن دوباره از طریق دیگری نفوذ پیدا نکند

وی با تاکید بر اینکه باید ابعاد مختلف فتنه بررسی وشناسایی شود ؛ بیان کرد: باید فتنه را بررسی کنیم تا در آینده دشمن دوباره از طریق دیگری نفوذ پیدا نکند و وارد نشود و مردم آگاه بتوانند نفوذ دشمن را خنثی کنند و سنگر به سنگر در این زمینه، حتی ازسنگرهای خانه و خانواده باید شروع کنند و هم مدارس و دانشگاهها را مد نظر بگیریم چون تفکر و تعقل همین دانش آموز و دانشجو در آینده این ساختار و مهندسی این نظام را می سازد و بایست برای آن پیوست نگار فرهنگی درست کرد تا با نظام جمهوی اسلامی تطابق داشته باشد و هر کدام و فرد فرد ما مسئول هستیم.

استاد مدیریت استراتژیک دانشگاه های کرمان ضمن انتقاد از تدریس دورس و سرفصل های غربی در دانشگاه ها ، تصریح کرد: در این مقوله بایستی ما تعمق و تامل بکنیم که علوم انسانی متاسفانه الان در دانشگاهها مغفول واقع شده، علوم انسانی اسلامی که واقعیت امر این است ما الان کتابهایی داریم در رشته های علوم انسانی، ما یا این کتابها را ترجمه میکنیم و یا برداشت میکنیم وآنچه که مهم است و بایست دانشمندان ما روی آن کارکنند در علوم انسانی نشخوارکننده غرب به معنای آن وضعیتی که الان داریم نباشند.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم یک محتوای پر مفهوم درمعارف اسلامی که در آن غنی هستیم ایجاد کنیم و بگوییم که هیچ نیازی به غرب نداریم بلکه غربیها در اوائل اینکه اسلام در دنیا پیشرفت کرد دیگران نیازهایشان را از اسلام می گرفتند و آنها چیزی نداشتند ولی الان متاسفانه برعکس شده در فصلهای درسی بیش از ۱۵الی ۱۶ سال هست که سرفصلهای درسی همان سرفصلهای قبل است و تغییر نکرده و مامیخواهیم به جوانان دانشگاهی و متغییر درسمان را به روز بدهیم.

افشاری نژاد اذعان داشت: این دروس بگونه ای باشد که مطالب ارزشمند روز را استفاده کنند و  در بقیه رشته ها از قبیل نانو و اکونومیک و غیره الان نقش ارزشمندی در دنیا پیدا کردیم درعلوم انسانی اگر آنچه مقام معظم رهبری تاکید  فرمودند و دانشمندان ما در این زمینه مخصوصا رشته های ادبیات روی این مسائل کارکنند و با نظام سلامی برداشت از این گنجینه عظیم الهی یعنی قرآن و نهج البلاغه و کتابهایی که در این زمینه پیامبر و ائمه مصومین نقل قول از آنها هست طبیعتا می توانیم در علوم انسانی پیشرفت بکنیم و این قضیه هم بروز رسانی شود و جوانان ما علمشان بروز و منابع درسی ما نیز غنی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.