×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
تلاش اصلاح طلبان و برخی شخصیت های داخلی در جهت عادی سازی کاهش توان دفاعی کشور

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی موتلفه در رابطه با اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر لزوم الگو گرفتن ایران از کشورهایی همچون ژاپن و آلمان برای کنار گذاشتن توان نظامی جهت رسیدن به پیشرفت گفت: غرب و آمریکا تلاش می کنند تا از طریق جلوگیری از تامین مالی و اقتصادی ارتش و سپاه ایران و جلوگیری از کمک رسانی ایران به جنبش های آزادی بخش و مقاومت در منطقه، قدرت بازدارندگی و تهاجمی ایران را به لحاظ نظامی کاهش دهد و کشور را به لحاظ نظامی آسیب پذیر کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: برای تحقق این استراتژی چند راهکار دنبال می شود که یکی از آن ها تصویب قطعنامه شورای امنیت در رابطه با برجام است که در آن توسعه فناوری موشکی ایران منع شده است اما ایران آن را نپذیرفته است به هرحال در قطعنامه و فشارهای اقتصادی خودشان ان را لحاظ کرده اند .

ترقی تشریح کرد: تحریم هایی مربوط به فعالیت های موشکی ایران است که بعد از برجام هم ادامه پیدا کرده است و روی آن تاکید شده و کلیه افرد و اشخاص حقیقی و حقوقی که در فعالیت های موشکی ایران قرار دارند جزو تحریم های جدید غربی ها قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه یک هجمه تبلیغاتی و سیاسی وسیع و گسترده ای علیه فعالیت های سپاه قدس در منطقه صورت گرفته است، تصریح کرد: ما در  شورای همکاری خلیج و مواضع اتحادیه عرب و همچنین مواضع غربی ها در رابطه با فعالیت های سپاه قدس و حمایت از مقاوت و مقابله با تروریست ها این مواضع را مشاهده می کنیم .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: در داخل هم متاسفانه عواملی همگام و همسوی با تلاش استکبار جهانی برای تضعیف توان نظامی و دفاعی کشور عمل می کنند که یکی  از آن ها کاهش بودجه نظامی کشور است که در واقع بودجه سال ۹۵ است که مورد اعتراض نمایندگان مجلس قرار گرفت.

ترقی در ادامه اذعان کرد: صحبت ها و موضع گیری های برخی از شخصیت های کشور است که در واقع برای عادی سازی کاهش توان  و اعتبارات نظامی در کشور صورت می گیرد که مجموعه اصلاح طلبان و رسانه های آن ها سعی می کنند به این موضوع دامن بزنند و به گونه ای وانمود کنند که مشکل عدم پیشرفت اقتصادی کشور یا فشارهایی است که غربی ها به ما وارد می کنند فعالیت های نظامی و توسعه فعالیت های دفاعی و تجهیزات نظامی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تشریح کرد: اظهارات رفسنجانی هم همسو با این جریان مطرح شده است در حالی که کشورهای ژاپن و آلمان به لحاظ هزینه و اعتبارات نظامی  در ردیف کشورهای هشتم و نهم جهان هستند ولی ایران به لحاظ جمعیتی در ردیف سی و سوم و در واقع جزو آخرین های بودجه نظامی در بین کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولین و فرماندهان ارتش و سپاه خاطر نشان کرد: تاکید ایشان بر این بود که ما نه تنها نباید در زمینه کاهش بودجه نظامی کشور قدمی برداریم بلکه باید موضع نظامی خود را از موضع تدافعی به تهاجمی تغییر بدیم و در شرایطی که این همه تهدیدات متعدد علیه کشور ماتوسط غرب و حتی کشورهای منطقه همچون عربستان اعمال می شود، تضعیف بنیه، توان و تجهیزات نظامی خیانت به کشور و امنیت کشور است.

ترقی در پایان تاکید کرد:اگر امروز ملت  ما در بین کشوورهای نا امن و بی ثبات در امنیت کامل به سر می برد مرهون توجه به توان نظامی و دفاعی کشور هستیم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بنابراین هرگونه موضع گیری در قبال کاهش توان نظامی کشور خدمت به دشمن تلقی می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.