×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
تمام مشکل ترافیک را گردن فرهنگ و مردم نیاندازید/جابجایی کمربندی را باید جدی گرفت

به گزارش «سیرجان خبر» حجت کاظمی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: اینکه بخشی از مشکلات ترافیک شهر ما فرهنگی است، قابل قبول اما تا وقتی که مشکلات بخش زیرساختی آن حل نشود نمی توان مردم را مقصر دانست.

وی در حاشیه جلسه شورای ترافیک شهرستان که با موضوع طراحی و اجرای کُندرو بلوار شاهد برگزار شده بود خاطر نشان کرد: تا وقتی جابجایی کمربندی به صورت جدی دنبال نشود، نمی توان پاسخگوی این حجم از تردد بود.

کاظمی که در پایان این جلسه تقاضای صحبت کرد، گفت این اولین بار است که در جمع اعضای شورای ترافیک شهرستان حضور داریم و لازم است برخی از مطالبات مردم از خود را عنوان کنیم.

حجت کاظمی همچنین با تایید مشکلات تردد و پارک کامیون ها در سطح شهر عنوان کرد: چیزی که امروز در این جلسه به آن اشاره نشد و مغفول ماند، تردد اتوبوس های شرکت های معدنی در شهر است که هم موجب ترافیک می شوند و هم آسیب های جدی به معابر شهری وارد می کنند به گونه ای که با هر ترمز یک اتوبوس در تقاطع ها، معادل صدها خودروی سواری فشار به آسفالت وارد می شود، از طرفی هم برخی مردم از تردد این اتوبوسها گلایه دارند که بایستی این مشکل با تدبیر شرکت های معدنی و مجموعه مدیریت شهری سریعتر برطرف شود.

کاظمی یکی دیگر از دلایل ترافیک سطح شهر را تمرکزگرایی سیرجان عنوان کرده و افزود: شاید بخشی از ترافیک شهری مربوط به خودروهایی باشد که به دنبال جای پارک میگردند، علیرغم زمین هایی که با مصوبه شورای شهر تملک و توسط شهرداری تبدیل به پارکینگ گردید، همچنان مشکل پارکینگ در بافت مرکزی شهر حل نشده است.

عضو شورای شهر اضافه کرد:چیزی که عیان است تمرکز بانک ها و ساختمان های پزشکان و ادارات در یک محدوده است که موجب شده حتی در کوچه ها نیز جای پارک خودرو نباشد و این برای اهالی ساکن در این محله ها مشکلاتی را ایجاد کرده است، لذا بایستی تصمیمات جدی از طرف مسئولین در راستای تمرکززدایی اتخاذ شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه رییس شورای شهر، شهردار، فرماندار و برخی مسئولین شهری در خصوص موضوع جلسه، ترافیک شهری، اقدامات انجام شده و در دست اقدام، توضیحاتی را ارائه دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.