×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
توصیه های مهم آتش نشانی سیرجان جهت پیشگیری از غرق شدگی

به گزارش سیرجان خبر؛  آتش پاد سوم رضا یوسفی در این باره گفت: با فرارسیدن فصل گرما افراد زیادی به سمت ورزش شنا ، خصوصا در سدها و استخرهای رو باز روی می آورند. اما گاهی شنا کردن در این مکان ها به قیمت از دست دادن جان این افراد تمام می شود.

آمارها نشان می‌دهد گرمی هوا و استفاده از خنکای آب از جمله مواردی است که موجب شده افراد بسیاری به دریا ، سدها ، رودخانه ها و استخر های کشاورزی پناه ببرند ، موضوعی که در صورت بی توجهی به نکات ایمنی و مکان هایی که برای شنا کردن مناسب نیستند حوادث مرگباری را رقم بزند.

وی افزود: خطر سقوط و غرق شدگی در استخرهای پلیمری در مقایسه با دیگر استخر ها بیشتر است، پوشش های ژئو ممبران حالتی شبیه پلاستیک فشرده دارند و خیلی لغزنده هستند ، به این ترتیب اگر کسی در استخر سقوط کند نمی تواند از روی این ورق های لیز، خودش را به بیرون استخر کشانده و جانش را نجات دهد.

این استخرها به صورتی ساخته می شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی، نه پله ای دارند که بتوان از آن ها خارج شد و نه لبه‌ای دارند که بتوان از آن یاری جست ، تا رسیدن کمک و نیروهای امدادی خود را روی آب نگه داشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه استخر های کشاورزی به هیچ وجه برای شنا مناسب نیستند، افزود: دارندگان استخر های کشاورزی موظف به نصب تابلو شنا ممنوع در پیرامون استخر بوده و تمامی استخرهای کشاورزی باید فنس کشی مناسب داشته و به نردبان نجات استاندارد به تعداد کافی مجهز باشند تا در زمان نیاز به سرعت از آن استفاده شود.

یوسفی در پایان توصیه کرد: کشاورزان و تمامی بهره برداران از استخرهای آب کشاورزی فن شنا را بیاموزند و از وسایل ایمنی مانند جلیقه نجات استفاده و در دسترس داشته باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.