×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
تولید اولین محصول فولادی در سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج) اولین محصول فولادی با متال ۹۴ و ظرفیت ۱۰۰ تن در ساعت توسط مجتمع جهان فولاد در سیرجان تولید شد.

این شرکت ابتدا در سال ۱۳۸۸ توسط شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان که از شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران است تشکیل شد و پس از تغییراتی در سهامداران در حال حاضر ۵۱ درصد سهام آن متعلق به گل‌گهر و ۴۹ درصد متعلق به توسعه و آبادانی استان کرمان است. سرمایه ثبتی این شرکت ۹۶۰ میلیارد ریال است که توسط سهامداران تأمین شده و این اولین سرمایه‌گذاری بزرگ صندوق بازنشستگی مس در شهرستان سیرجان در عمر ۳۰ ساله خود می‌باشد. در خصوص تأمین سرمایه احداث پروژه کارخانه احیاء هم۵۰ درصدآن توسط سهام‌داران و ۵۰ درصد بقیه توسط بانک تجارت در قالب وام تأمین شده و برای تأمین سرمایه مورد نیاز کارخانه ذوب مجوز استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی اخذ شده است.

این شرکت در برنامه‌های خود احداث ۵ کارخانه را در دستور کار خود دارد. دو کارخانه احیاء یک میلیون تنی، دو کارخانه ذوب و تولید شمش فولادی با ظرفیت هر کدام یک میلیون تن در سال و یک کارخانه نورد و تولید محصولات طویل فولادی به ظرفیت یک میلیون تن. کارخانه ذوب فولاد که خبر آغاز عملیات آن در بالا آمد یکی از همان ۵ کارخانه ای است که مدیر عامل وعده شروع عملیات آن را در آغاز سال ۹۲ داده بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.