×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
جنگ جنگ تا نجات نتانیاهو از مهلکه حماس

فعال سیاسی و عضو شورای شهر سیرجان در گفتگو با خبرنگار «سیرجان خبر » گفت: بعد از شکست نظامی اسرائیل از عملیات بی سابقه طوفان الاقصی و غافلگیری های متعدد در نبرد با حماس، کشتار کودکان و زنان غزه، چهره ای وحشی از این رژیم در نگاه ملت‌های جهان ترسیم کرد.

حجت کاظمی اظهار کرد: شکست بعدی در بُعد دیپلماتیک رقم خورد، وقتی حتی آمریکا تحت فشار افکار جهانی جرات نکرد قطعنامه آتش بس را وتو کند.

وی بیان کرد: حالا اما در آستانه روز جهانی قدس و با واکنش‌های بین‌المللی که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، اسرائیل ناچار است یا تسلیم آتش بس شود و عملا شکست از حماس و گروه های مقاومت را بپذیرد یا بازی جدیدی طراحی کند تا هم به گونه ای از انزوای بین المللی خارج شود و هم شکست در غزه را تحت الشعاع آن بازی قرار دهد.

کاظمی اذعان کرد: مقامات اسرائیل نتوانستند نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی را ثابت کنند و این موضوع موجب تضعیف قدرت نظامی و اطلاعاتی این رژیم شد، به اضافه اینکه اکنون در دنیا مغضوب مردم جهان هم هستند. پس نیاز به اتفاقی جدید و بزرگ دارد، آنقدر بزرگ که هم بتواند شکست در باریکه غزه را پوشش دهد و هم راهپیمایی جهانی روز قدس را تحت تأثیر وقایع احتمالی قرار دهد.

فعال سیاسی و عضو شورای شهر سیرجان گفت: با حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت تعدادی از مستشاران ایرانی، افکار عمومی در داخل کشور جریحه دار شده و به سمت انتقام فوری و سخت می رود که در صورت اقدام عاجل و متقابل ایران، احتمالا میدان درگیری جدیدی در منطقه باز می شود و حالا نتانیاهو که جایگاه سیاسی اش متزلزل است اولا از دشمنی آمریکا با ایران به نفع خود استفاده خواهد کرد و ثانیا ایران را وارد میدانی میکند که ایران همواره سعی کرده با تدبیر از آن فاصله بگیرد.

وی بیان کرد: با توجه به تسلط رسانه ای صهیونیسم جهانی، هیچ بعید نیست برای بالا بردن توقع مردم ایران از سطح انتقام نظامی و تحریک حکومت برنامه ریزی هم کرده باشند که هوشیاری و اعتماد مردم ایران به تصمیم مقامات را می طلبد و قطعا مقامات امنیتی و نظامی و حاکمیتی خوب میدانند این میدان، میدان تصمیمات عجولانه و احساسی برای رضایت بخشی در جامعه نیست، چرا که کوچک ترین تنش و درگیری نظامی که برای ایران بوی جنگ بدهد، اگرچه می تواند یک مانور قدرت باشد اما قبل از هر اقدامی ممکن است اثرات مخرب بر اقتصاد داشته باشد.

فعال سیاسی و عضو شورای شهر سیرجان اظهار کرد: از سوی دیگر ایران بایستی با هوشمندی، از بازی در زمین از پیش طراحی شده برای نجات نتانیاهو و اسرائیل خودداری کند و با مدیریت میدان، در جای خود و با ابزار مناسب، سخت ترین انتقام را رقم بزند که محتمل ترین رویارویی مستقیم، هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی در کشورهای همسایه است که مسبوق به سابقه نیز بوده. اما اقدامات دیپلماتیک قضایی و امنیتی مناسب و سریع در مراجع بین المللی قطعاً در ضربه زدن به سیاست های آمریکا و کشورهای حامی اسراییل موثر خواهد بود که جمهوری اسلامی ایران بسیار هوشمندانه بلافاصله تقاضای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت در این موضوع را مطرح کرد تا پرونده جدید جنگی برای این رژیم جعلی در سازمان ملل تشکیل شود و ایران برای هر اقدام متقابلی از حق خود دفاع کند.

کاظمی گفت: همانگونه که تا کنون در واکنش به دیگر اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی، مدبرانه برخورد شده و از اقدامات عجولانه پرهیز شده میتوان بیشترین بهره را از انتقام های نیابتی توسط گروه های درگیر که مورد حمایت ایران هستند بُرد، هرچند فشار افکار عمومی در جهت حمله مستقیم نظامی به اسراییل باشد.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن این نکته که اقدامات اینچنینی از سمت رژیم صهیونیستی در واقع واکنش به ضرباتی است که مکرراً این رژیم و حتی آمریکا از نیروهای مقاومت در کل منطقه متحمل شده اند، یادمان نرود در هیاهوی شطرنج سیاست باید صبور بود، گاهی لازم است یک پیاده خود را آرام آرام به آخر برساند و … مقدمات کیش و مات رقیب را فراهم کند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.