×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
گروههای صالحین؛ کلید طلایی تقویت معنویت و معرفت در بسیج

به گزارش “سیرجان خبر” گروههای صالحین سال‌هاست تحت عنوان «شجره طیبه صالحین» و بر اساس منویات مقام معظم رهبری جزء برنامه‌های اصلی و اساسی پایگاه‌های بسیج قرار گرفته است؛ آنچه درگروهها اصل محسوب می‌شود، تقویت اعتقادات و معنویات و معرفت‌افزایی و ارتقای بصیرت است.

سعید شهابی رئیس اداره سازمان تبلیغات شهرستان سیرجان که خودسرمربی صالحین شجره طیبه صالحین می باشندودرجشنواره برترین های صالحین درسالبه عنوان سرمربی برترانتخاب در خصوص گروههای صالحین در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به هجمه فرهنگی و جنگ هیبریدی که علیه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم ایجاد شده است قطعا تبلیغ چهره به چهره از موثرترین برنامه ها علیه این هجمه و جنگ خواهد بود.

وی گفت: صالحین به دلیل این ویژگی بارز از موثرترین برنامه های حال حاضر محسوب می شود ، از آنجا که دشمن دو مولفه اصلی جوانان یعنی قلب و عقل او را نشانه گرفته است ، صالحین می تواند با خوراک فکری سالم، از هجوم فکری دشمنان جلوگیری کند و در بسیاری موارد آنها را دفع کند.


شهابی گفت: بهترین راهکار برای جذب نوجوانان و جوانان در گروه های صالحین رفاقت با آنهاست، اگر برنامه های صالحین جذاب و پرمحتوا باشند به صورتی که جوان و نوجوان احساس خسران و اتلاف عمر نکند و همچنین به این قشر احترام گذاشته شود و به او محبت شود ، خودشان در این برنامه ها شرکت خواهند کرد.

وی گفت: از طرفی نوجوان و جوان در آستانه مستقل شدن است یکی دیگر از راهکارها برای جذب و رشد آنان واگذاری مسئولیت به آنهاست البته باید نکاتی از جمله چگونگی واگذاری، در حد و توان نوجوان بودنِ مسئولیت و امثالهم رعایت شود. راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقال نمی گنجد.


رئیس اداره سازمان تبلیغات شهرستان سیرجان اذاعان کرد: جمله کمبود مربی توانمند و حضور برخی مربیان ضعیف در برخی صالحین ، و همچنین در برخی موارد اجباری بودنِ حضور در صالحین که هرچند اندک هستند اما باید برای آنها برنامه ریزی شودو یکی از نقاط ضعف است.

شهابی سر مربی گروه ها صالحین افزود: بنده خود یکی از پرورش یافته های گروه های صالحین هستم این گروه ها خروجی های خوبی داشته است و تعداد قابل توجهی از آنها وارد حوزه علمیه یا بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده اند و تعدادی هم که وارد دانشگاه شده اند، اکثراً متولیان تشکل های مذهبی و فرهنگی دانشگاه هستند.

وی گفت: از آنجا که بخش اعظم ارتباطات اداره تبلیغات اسلامی با مساجد و روحانیت معزز هست، در تامین مربیان صالحین و تغذیه فکری این مربیان این اداره می تواند به صالحین کمک کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.