×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
حماسه ۲۲ بهمن نمایش اقتدار و انسجام ملت ایران بود

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان با تشکر از مردم همیشه در صحنه سیرجان برای حضور بی‌نظیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور چندین پیام را به دنبال دارد که از جمله آن دفاع از اسلام و پیامبر (ص) در برابر اسلام‌هراسی و اهانتی بود که به نبی اکرم اسلام در غرب شد.

امام جمعه سیرجان بیان کرد: مقابله با همه زورگویان دنیا از جمله با زیاده‌خواهی آمریکا، حمایت از نظام اسلامی و ایران اسلامی با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها که قصد دارند، مردم را از خط ولایت و رهبری جدا کنند و نمایش اقتدار و انسجام و همدلی و وحدت همه قشرها در برابر استکبار جهانی و اطاعت از رهبری از دیگر پیام‌های این حضور است.

حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، علت اصلی دشمنی ۳۶ ساله آمریکا با ملت و کشور ایران را تاکید بر استقلال و اقتدار این ملت عنوان کرد و گفت: این هم از پیام‌های خوب مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به جهانیان بود که امروز با این حضور رهبری هم رضایت دارند.

وی افزود: اگر کشورهای مورد مذاکره و به ویژه آمریکا تلاش می‌کنند، مذاکرات به جایی برسد باید بدانند که ملت و دولت ما با توافق دو مرحله‌ای و لغو تحریم‌ها به صورت تدریجی مخالف هستند، بلکه باید توافق کلی و تحریم‌ها هم یک‌جا برداشته شود و اینکه هر روز به بهانه‌ای سیاستی جدید را اعلام کنند همه مخالف هستیم و موافق با توافق بد نیستیم و استقلال ما می‌گوید باید با اقتدار به وجود آمده به توافق برسیم.

خطیب جمعه سیرجان به اتفاقات یمن و بحرین اشاره و اظهار کرد: ملت‌ها حرف اول را می‌زنند و سرنوشت را تعیین می‌کنند و خوب است که مردم  با تدبیر و اتحاد و همدلی به خواسته خود برسند و کسانی که از بیرون سیاست دخالت در این کشورها را دارند با عبرت از گذشته مردم را به حال خود واگذارند تا منطقه روی صلح و رامش ببیند.

حسینی با تأکید بر اینکه خیران در آستانه سال جدید به فکر کمک به فقرا باشند، افزود: امروز سرمایه‌ای که خداوند در اختیار شما گذاشته است، شکرش کمک به فقرا و دستگیری از مستمندان است و سرمایه‌ها نمی‌ماند پس تا دیر نشده به فکر دیگران باشیم.

امام جمعه سیرجان بر صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و گاز تاکید کرد و بیان داشت: اسراف در هر زمینه‌ای در اسلام ناروا است به ویژه اگر این اسراف به دیگران هم لطمه و خسارت زند که گناه محسوب می‌شود و امروز سرمایه‌های ملی ما باید حفظ شود تا دچار کمبود نشویم.

وی با اشاره به خطبه ۶۴ نهج‌البلاغه، تقوا را مهم‌ترین اصل آرامش در زندگی هر انسان عنوان کرد و افزود: اگر جهان امروز بر اثر بداخلاقی دچار سردرگمی و مشکلات روحی و روانی و متلاشی شدن است به دلیل نبود حاکمیت دینی و تقوا در زندگی و جامعه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.