×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
حمله تروریستی به شاهچراغ

به گزارش سیرجان خبر؛ به نقل از ایسنا در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ که تعدادی از زائران و مجاوران مجروح شده یا به شهادت رسیده اند و داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، رییس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد آن و هم چنین بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و هم چنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

در تماس تلفنی رییس جمهور با وزیر کشور و استاندار فارس تاکید شد؛

تمامی امکانات برای مداوای مجروحان بکار گرفته شود

در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و هم چنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

 

رئیسی به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند.

رئیس‌جمهور بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد.

رئیسی همچنین با تسلیت به بازماندگان خانواده شهید این حادثه تروریستی، از استاندار فارس خواست از بکارگیری همه امکانات درمانی لازم برای مداوای مجروحان اطمینان حاصل کند.

دستورات وزیر کشور به استاندار فارس در پی حمله تروریستی به شاهچراغ

، در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه به عمل آورند.

وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ که از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند، تا کنون ۴ نفر به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اخبار رسیده به ایسنا، که حاکی از وقوع یک حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) است و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، ۲ نفر از خادمان در محدوده باب المهدی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع)، مورد اصابت گلوله این حمله تروریستی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از اعزام ۴ تیم واکنش سریع هلال‌احمر به محل حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) خبر داد.

حسین درویشی شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: ساعت ۱۹:۳۴ امروز، وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال‌احمر گزارش شد.

او خاطرنشان کرد: با اعلام این حادثه، چهار تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

چهارم آبان سال گذشته نیز حرم مطهر حضرت شاهچراغ مورد حمله تروریستی قرار گرفت که منجر به شهادت ۱۳ هموطن و زخمی شدن بیش از ۲۵ تن از زائران و مجاوران حرم شد که عاملان آن تیرماه گذشته اعدام شدند.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه شاهچراغ(ع)/اعلام اسامی مجروحان

معاون سازمان اورژانس کشور به تشریح آخرین وضعیت عمومی مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) پرداخت.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ۱۰ نفر در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) مصدوم شده‌اند که توسط همکاران اورژانس به آنها خدمت رسانی شده است.

او ادامه داد: دو نفر از مصدومان به دلیل برخورد گلوله مجروح نشده‌اند بلکه یکی به دلیل ترس ناشی از حادثه و دیگری به دلیل ازدحام جمعیت دچار آسیب شدند.

معاون سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: حال عمومی این دو مصدوم در شرایط نرمال قرار داشته و در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گفته یکتاپرست، ۸ نفر از مصدومان به دلیل برخورد گلوله دچار مجروحیت شدند که یکی از مصدومان در همان لحظات اولیه به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را پس از انتقال به بیمارستان از دست داد.

او با بیان اینکه حال سه نفر از ۷ مصدوم دیگر وخیم است، عنوان کرد: دو مصدوم به دلیل برخورد گلوله با ناحیه قفسه سینه و شکم در اتاق عمل تحت جراحی قرار دارند و یک مصدوم به دلیل برخورد گلوله با صورت در حالت کما به فر می‌برد و لوله‌گذاری تنفسی انجام شده است.

معاون سازمان اورژانس کشور هم‌چنین اسامی مجروحانی که اکنون در بیمارستان بستری هستند را غلامعباس عباسی، محمدحسین زارع، عیسی قدرتی، محمد جهانگیری، امین زارع، مریم دادی و اسماعیل مقدس اعلام کرد.

درب‌های حرم بسته شد

به دنبال حمله تروریستی دوباره به حرم شاهچراغ (ع) در شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد درهای این حرم مطهر بسته شد و کل اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

اخبار اولیه حاکی از حضور ۲ تروریست در این حادثه تروریستی بوده و بر اساس گزارش های دریافتی یکی از مهاجمان این حادثه دستگیر شده است.

به گفته یکی از مسئولان این حرم مطهر چهار تن شامل ۲ خادم و ۲ زائر در این حادثه مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: حال مضروبان وخیم است.

هم‌چنین تعداد مجروحان تاکنون ۷ نفر اعلام شده است.

ادامه دارد…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.