×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
حمل دام سبک و سنگین بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

به گزارش «سیرجان خبر» دکتر محمدرضا صادقی پور اظهار کرد: هرگونه حمل دام زنده سبک و سنگین که مقصد آن‌ خارج ‌از شهرستان مبدا بوده و فاقد مجوز دامپزشکی باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز،همچنین تصویب‌نامه هیئت دولت مبنی بر شرایط حمل و نقل دام زنده، ادامه داد:حمل دام توسط اشخاص از شهرستانی به خارج از آن شهرستان، چنان چه فاقد گواهی حمل دامپزشکی باشد، قاچاق است وتهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده لذا باهدف صیانت از سرمایه های ملی و امنیت غذایی جامعه وطبق ماده ۶ قانون سازمان دامپزشکی کشور، با متخلفان برخورد شدید خواهد شد.

وی تاکید نمود عواقب سنگین قضایی متوجه دامدار و راننده متخلف خودروی حمل دام زنده فاقد مجوز می باشد.

وی افزود: سامانه قرنطینه سازمان دامپزشکی به صورت آنلاین،گواهی حمل بهداشتی را در مبدأ و مقصد مشخص می نماید و تاییدیه نهایی تخلیه دام در شهرستان مقصد خواهد بود.

وی ضمن تشکر از پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی به جهت کشف دام و طیور غیر مجاز افزود: بسیاری از بیماری‌های واگیرداردامی و مشترک بین انسان و دام از طریق حمل غیر مجاز دام به شهرستان وارد می گردد که می تواند هزینه های درمانی و خسارات اقتصادی زیادی به سرمایه های دام و طیور شهرستان وارد نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.