×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
خاطیان چهارشنبه سوری تا پایان نوروز مهمان پلیس/ رتبه نخست سیرجان در بحث فضای مجازی/ آمادگی کامل پلیس برای تعطیلات نوروزی در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس حوادث “سیرجان خبر” فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در نشست خبری در خصوص اقدامات ناجا در سال ۹۵ گفت:اولین موضوع قرارگاه خاتم الانبیا(ص) است که ما در آموزش کمی و کیفی افراد و آموزش علمی،عملی و نظامی پرداختیم و در گام بعدی مبارزه با سرقت و کالای قاچاق بود.

سرهنگ ایرانژاد اظهار داشت:پلیس سیرجان در سال ۹۵نسبت به سال ۹۴ سیزده درصد افزایش کشف داشته است و در زمینه سرقت نسبت سال گذشته ۷۲درصد بوده است که در سال ۹۵ این رقم به ۷۹درصد یعنی ۷درصد در کشف جرایم پیشرفت داشتیم و نسبت به سال گذشته ۶۷درصد کاهش در زمینه وقوع گروگان گیری و همان مقدار دستگیری داشتیم.

وی در رابطه با موضوع کلاهبرداری اذعان داشت: کلاهبرداری ۳ درصد، خیانت در امانت ۱۱درصد،در رابطه با شرارت و چاقو کشی و عربده کشی ۸۸درصد و کلاهبرداری ۴۶درصد کاهش وقوع جرم داشتیم و در زمینه ی سرقت مسلحانه در سال ۹۵ هیچ موردی نداشتیم.

فرمانده انتظامی سیرجان در خصوص تصادفات اذعان داشت:در رابطه با تصادفات که الویت اول پلیس است در سال ۹۵پیشگیری از تصادف بوده است و در سال ۹۵ به میزان ۱۴ درصد و در مورد متوفی های برون شهر ۲۴درصد کاهش داشتیم و عواملی چون مستی، مهندسی خیابان ها، بی توجهی به عابرین پیاده که یکی از عوامل تصادفات و فوت، بی توجهی عابرین پیاده است.

وی اظهار داشت:اقدام خوب و شاخصی که در سال ۱۳۹۵داشتیم توقیف خودرو های متخلف بوده است که دلایلی مثل مزاحمت برای نوامیس، دور دور های شهری و حرکاتی که حادثه خیز بوده اند را شامل می شد که ۴۲درصد یعنی حدود ۴۰۰۰هزار دستگاه خودرو در این سال متوقف شده اند و در مورد موتورسیکلت ها ۳۴درصد موتورسیکلت متخلف توقیف شده اند.

این مقام انتظامی افزود:امسال حدود ۳تن مواد مخدر از نوع تریاک را کشف که مقدار سایر مواد مخدر های کشف شده تقریبا به همین مقدار است که نسبت به سال گذشته ۱۲درصد افزایش داشتیم و در زمینه قاچاق کالا از نوع سیگار که ۲۴۵درصد افزایش کشف و در زمینه عتیقه جات که سال گذشته۱۲قلم و امسال ۴۲قلم را کشف و در رابطه با سلاح جنگی و شکاری نسبت به سال گذشته ۶درصد و در زمینه مشروبات الکلی که موجب فساد جوانان ما می شود موفق به کشف و منهدم کردن تعداد زیادی کارگاه ساخت مشروب دست ساز شده ایم و در مورد مشروبات خارجی تعداد زیادی فرد دستگیر و ۱۹درصد افزایش داشتیم.

ایرانژاد در خصوص چهارشنبه سوری اظهار داشت:در رابطه با مواد محترقه که بخش عمده آن در چهارشنبه آخر سال استفاده می شود ۱۸۵۱ درصد افزایش کشف داشته ایم و برنامه ای برای جمع آوری مواد محترقه از مغازه ها را داریم و نکته مهم در مورد مجرمین بند ۶۱۸ماده قانون اساسی در مورد سلب آرامش افراد ۳ماه تا یک سال و ۷۴ضربه شلاق محکوم می شود.

وی گفت:افرادی که با خودرو خود دست به چنین اقداماتی می زنند خودروشان تا ۱۳فروردین ماه توقیف می شود و در مورد ترافیک روزهای ۵و۱۳فروردین طرح های ترافیکی در حال اجرا است و از همشهریان نیز نهایت همکاری را خواستاریم.

فرمانده انتظامی سیرجان در خصوص اتباع بیگانه اظهار داشت:در رابطه با اتباع خارجی و تردد آنها که ده درصد از جمعیت سیرجان را تشکیل می دهند،خوشبختانه اقدامی خوبی صورت پذیرفته است و ۴۲۶۵نفر از این اتباع بیگانه تحویل اردوگاه ها شدند و بحثی که ما برنامه اش را تکمیل کرده ایم آرامش مردم است.

ایران نژاد اذعان داشت:در هنگام مسافرت اموال خود را به صندوق امانات بانک ها تحویل داده و آسوده خاطر سفر کنید و خواهشی که از شما مردم داریم این است که در مسافرت های نوروزی با سرعت مطمئن رانندگی کنید و هرگاه احساس خستگی و خواب به شما دست داد در هر جا که هستید استراحت کنید.

وی اظهار داشت:در ابتدای راه اندازی پلیس فتا در شهرستان سیرجان شاهد کشف چشمگیر جرایم سایبری بوده ایم و سیرجان رتبه اول در بین شهرستان های استان در بحث فضای مجازی دارد.

ایرانژاد به اتفافات تلخ سال ۹۵ اشاره کرد و گفت:تلخ ترین اتفاق سال ۹۵ حادثه عروس و دامادی بود که شب اول عروسی جان خود را از دست دادند و اما تلخ تر از آن شایعاتی که توسط افراد ناآگاه در فضای مجازی منتشر شد.

وی در پایان اظهار داشت:ما از مردم توقع داریم همان گونه که در مسئله وقف برای کارهای خیر پیش قدم هستند در زمینه امنیت نیز واقف باشند تا امنیت هر چه بهتر در جای جای سیرجان انجام شود و در زمان اسباب کشی حتما از کلانتری محل خود مجوز لازم را کسب کنند و قبل از سفر نیزبا مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ از وضعیت خودرو خود از نظر توقیف و شکایت اطمینان حاصل کنند که به مشکل برنخورند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.