×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
دادگستری نقش مهمی در تامین امنیت شهروندان دارد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” همزمان با فرا رسیدن ۷ تیر ماه سالروز شهادت آیت‌ا… بهشتی و روز قوه قضاییه، نشست خبری رییس حوزه قضایی شهرستان  با اهالی رسانه در محل دادگستری سیرجان برگزار شد.

براهویی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲تن از یاران، به توصیف شهر سیرجان و عملکرد حوزه قضایی این شهر پرداخت و گفت: تعدا پنج هزار پرونده وارد دستگاه قضایی سیرجان شده است که در هر ماه بین ۱۶۰۰ تا۲۰۰۰ پرونده به دادگاه ها وارد می شود ؛همین تعداد هم در شوراهای حل اختلاف نیز وجود دارد که ما چیزی برابر با پنج هزار پرونده را پاسخگو هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت:در سال اول حضور بنده در سیرجان در ۵ ماه اول را موفق به کسب مقام اول شدیم و در مجموع ما برترین حوزه قوه قضایی در استان شدیم و  یک شهر با دادگستری اش امن می شود .
ریاست دادگستری سیرجان اذعان داشت:ما در شهر سیرجان ۶فقره آدم ربایی داشتیم که الان این آمار به یک مورد رسیده است و در بحث پرونده قتل موارد زیاد داشتیم ولی الان نسبت به گذشته زیاد نیست.
وی با اشاره به حجم پرونده های ورود به دادگستری سیرجان گفت:حجم کار و پرونده‌های ورودی به دادگستری و حوزه قضایی سیرجان بسیار بالا است که همین روند کار را با نیروی کم، سخت کرده و هم اکنون ما نیاز به دو شعبه کیفری و دو شبعه حقوقیدر شهرستان سیرجان را  داریم.
قاضی براهویی یادآور شد: پیشگیری اجتماعی یعنی آن دسته از منابعی که در شهرستان است به عدالت و به درستی تقسیم شود و باید معیشت،شغل و بهداشت را تامین کنند و ما باید رسیدگی کنیم و در حال حاضر  بیشترین عنوان پرونده های وارد شده به دادگستری سیرجان مربوط به جرایم عمدوغیر عمد است.
وی در پایان در خصوص پرونده فساد اداره امور مالیاتی سیرجان گفت:در بحث فساد اداره امور مالیاتی اوایل مشکوک شدیم به کمیسیون امنیتی و طی تحقیقاتی فهمیدیم که مبلغی در حدود ۳۲میلیارد در ۳سال اخذ نشده است و یک شخص در این رابطه دستگیر شد.

خبرنگار:زینب صمیمی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.