×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024

**شایعه**

“سیرجان خبر” به نقل از فارس،بتازگی مطلبی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که اینطور ادعا می‌کند: «آنفولانزا دروغ است! گودبرداری زیرگذرهای کرمان که باعث شده به قبرستان جزامیان قدیم نفوذ کنه،‌ باعث شده که گازهای سمی خارج شده و جان هموطنان ما را بگیرد،‌ چرا شهرهای دیگر انفلونزا نمی‌گیرند؟ چرا تا حالا کسی بخاطر این بیماری نمرده بود؟ مسئولین دروغهای‌تان را کم کنید به فکر راه چاره باشید…
عامل آنفولانزا کشف شد:  به گزارش کارکنان خاتم الانبیا  هنگام حفاری خ بهمنیار کرمان در عمق پنجاه متری از سطح زمین ناگهان حجم گاز عظیمی از زمین بیرون خواست که در همان لحظه چندتن از کارکنان همان لحظه بیمار و چند روز بعد جان باختند.
علت اصلی چیست؟ در سیصدسال گذشته مردمی که در کرمان به بیماری‌های لا علاج مبتلا بودند در این منطقه به خاک سپردند و با حفاری این منطقه به آن منطقه برخورد کردند که این گاز  بیرون آمده عامل اصلی بیماری آنفولانزا می‌باشد. این بود علت اصلی این بیماری که فقط در کرمان شایع شده است.
همشهریان گرامی به دستور رئیس جمهور محترم آقای حسن روحانی به استاندار کرمان. متن دستور: جناب آقای رزم حسینی استاندار محترم استان کرمان امید به این است که تا روز یکشنبه ۱۳۹۴/۹/۲۲ این بیماری در استان کرمان کنترل و به حداقل برسد. در غیر این صورت از روز دوشنبه۱۳۹۴/۹/۲۳ استان کرمان قرنطینه شده و کسی حق ورود و خروج از استان را ندارد.

در متن فوق با استناد به ۳ مورد ادعا می‌شود که گود برداری زیرگذر‌های کرمان و نفوذ به قربستان جزامیان و خروج گازهای سمی علت اصلی شیوع بیماری است که توسط مسئولان آنفولانزا معرفی شده:

۱- چرا شهرهای دیگر آنفلونزا نمی‌گیرند؟

۲- چرا تا حالا کسی بخاطر این بیماری نمرده بود؟

۳- دستور رئیس جمهور به استاندار کرمان برای کنترل بیماری در کرمان و در غیراینصورت اعلام قرنطینه

**واقعیت**

بنا به گفته وزیر بهداشت هر سال حدود ۲۰ درصد از مردم به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند و شیوع این بیماری در فصل زمستان مربوط به سالجاری نیست، وضعیت شیوع این ویروس در سایر استان‌ها همانند وضعیتی است که در سال گذشته در کشور وجود داشته است، بر این اساس این نکته که بیماری آنفولانزا فقط در استان کرمان شیوع پیدا کرده است کاملاً کذب است.

*علت اصلی فوت‌ مبتلایان به آنفولانزا؟

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهدشت در این خصوص گفته است که: «هیچ یک از افرادی که جان خود را از دست داده‌اند تنها به دلیل داشتن بیماری آنفلوآنزا فوت نکرده‌اند و جوان ترین فردی که فوت کرده ۲۹ سال سن داشته که به دلیل وجود بیماری ایدز جان خود را از دست داده است. سایر فوت شدگان نیز دارای یا کهولت سن و یا بیماری های مزمن قلبی، کلیوی و ریوی داشته‌اند».

* دستور ویژه رئیس جمهور کذب است

همچنین گفتنی است که تاکنون هیچ یک از منابع رسمی دستور رئیس جمهور به استاندار کرمان برای کنترل بیماری و اعلام قرنطینه را اعلام نکردند و این موضوع کذب است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.