×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
دستگاه‌های اجرایی به تکالیف قانونی خوددرحوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند

به گزارش «سیرجان خبر» حمید سبزعلی پور در جلسه شورای اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی(خودکشی) گفت: کمبود مشاور در مدارس شهرستان یکی از آسیب‌هایی است که فقدان آن زمینه‌ساز آسیب‌های دیگری خواهد بود که آموزش و پرورش باید نسبت به افزایش تعداد مشاوران در مدارس اقدام کند.

وی افزود:کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در این راستا باید همه مدیران دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی برای این مهم اهتمام داشته و با همه توان بکوشند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان با تأکید بر اینکه نیازمند کار عملیاتی و میدانی در موضوع خودکشی هستیم، ادامه داد: باید براساس آمار و اطلاعات در این راستا برنامه‌ریزی کرد و همچنین باید دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشته و تکلیف دارند افرادی را که در خودکشی ناموفق بودند را رها نکرده و به مرکز مشاوره‌ای هدایت کنند.

وی با بیان اینکه خودکشی موضوعی فرابخشی و فرادستگاهی است، بیان کرد: این موضوع یک زنجیره است و نباید یک دستگاه خاص را متولی آن دانست، بلکه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، رسانه‌ها است تا مهار شود؛ همچنین نیاز داریم از همه اقشار و همه انجمن ها و حلقه های میانی و مردم استفاده کنیم که مکمل فرابخشی و فرادستگاهی است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان تاکید کرد: برای کاهش میزان خودکشی و پیامدهای آن باید چاره‌اندیشی کرد و راهکار اتخاذ کنیم و از همه ظرفیت‌های موجود بهره گیریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.