×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
دستگاه‌های اجرایی به تکالیف قانونی خوددرحوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند

به گزارش «سیرجان خبر»حمید سبزعلی پور در جلسه شورای اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی(خودکشی) گفت: کمبود مشاور در مدارس شهرستان یکی از آسیب‌هایی است که فقدان آن زمینه‌ساز آسیب‌های دیگری خواهد بود که آموزش و پرورش باید نسبت به افزایش تعداد مشاوران در مدارس اقدام کند.

وی افزود:کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در این راستا باید همه مدیران دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی برای این مهم اهتمام داشته و با همه توان بکوشند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان با تأکید بر اینکه نیازمند کار عملیاتی و میدانی در موضوع خودکشی هستیم، ادامه داد: باید براساس آمار و اطلاعات در این راستا برنامه‌ریزی کرد و همچنین باید دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشته و تکلیف دارند افرادی را که در خودکشی ناموفق بودند را رها نکرده و به مرکز مشاوره‌ای هدایت کنند.

وی با بیان اینکه خودکشی موضوعی فرابخشی و فرادستگاهی است، بیان کرد: این موضوع یک زنجیره است و نباید یک دستگاه خاص را متولی آن دانست، بلکه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، رسانه‌ها است تا مهار شود؛ همچنین نیاز داریم از همه اقشار و همه انجمن ها و حلقه های میانی و مردم استفاده کنیم که مکمل فرابخشی و فرادستگاهی است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان تاکید کرد: برای کاهش میزان خودکشی و پیامدهای آن باید چاره‌اندیشی کرد و راهکار اتخاذ کنیم و از همه ظرفیت‌های موجود بهره گیریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.