×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
دیوارها زیر پوسترها فریاد می زنند/ زیبایی شهر، ارمغان شورای شهر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” در زمان تبلیغات شاهد چسباندن پوسترهای تبلیغاتی در هر جایی از شهر هستیم و کاندیداها و طرفدارانشان سعی دارند برای تبلیغات و معرفی بیشتر کاندید مورد نظر هر جایی که می‌شود پوستر بچسبانند.

با توجه به اینگونه حرکت‌های تبلیغاتی مدتی بعد از انتخابات وقتی در و دیوار شهر را نگاه می‌کنی، چهره‌ای زخمی به خود گرفته و پوسترهایی کنده شده، اما آثار به جا مانده بر روی در و دیوار نمایان می‌شوند.

با وجود توصیه‌های صورت گرفته از است طرف مجریان قانون در تبلیغات کسانی که قرار است به شورای شهر وارد شوند، نفس شهر را گرفتند به‌طوری که مردم شهر پس از بیدار شدن در یک صبح دل‌انگیز چهره شهر را کاغذ باران و نازیبا دیدند.

دیوارهای شهر سیرجان در حالی شب را به صبح می رساندند که جولانگاه پوسترهای آغشته به چسب هستند و اما تکاپوی فعالیت و تبلیغات کاندیداها برای بی‌قانونی به خوبی خود را نشان داده و طرفداران همراهی خود را با کاندیدای مورد نظر اعلام می‌کنند.

با توجه به نیاز شور، نشاط و هیجان انتخاباتی باید این مساله را در نظر گرفت که این شور و هیجان با چسباندن پوسترها به در و دیوار شهر و رقابت‌های این‌چنینی به وجود نمی‌آید و این خود نمونه‌ای از نقض حقوق شهروندی است.

حامیان کاندیداهای شوراها نباید این مطلب را فراموش کنند که این زیاده‌روی طرفداران، گاهی شهر را زشت می کنند و تبلیغات تن لرزان دیوارهای شهر با پوسترهای کاندیدایی که برای آبادی می‌آیند، می‌لرزد به طوری که تن‌پوشی از تظاهر بر روی دیوارهای خسته از بی‌ملامتی باقی خواهد ماند‌.

این طور به نظر می‌رسد که باید عزمی جزم در برخورد با این قانون‌شکنی‌ها صورت بگیرد تا در چند روز دیگر تبلیغات شاهد این گونه تبلیغات قانون شکنانه نباشیم و متولیان و ناظران انتخاباتی باید با آوردن ابزارهای انتخاباتی روی میز، برخوردی قاطع و بازدارنده با قانون‌شکنان داشته باشند.

در قانون انتخابات و آیین‌نامه‌های آن به صراحت به این نکته اشاره شده است که باید در تبلیغات محیطی مواردی خاص رعایت شود.

مطابق ماده ۶۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۶۲ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر مصوب ۸۴/۴/۱۶ هیئت وزیران «الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، مدارس و سایر موسسه‌های آموزشی و تابلوی منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و همچنین تاسیسات دولتی و صندوق‌های پست باجه‌های تلفن، پست‌های برق و تلفن و تابلوها و املاک بخش خصوصی» ممنوع و متخلفان تحت پیگردقانونی قرار خواهند گرفت.

کاندیداها حق امروز کارگران شهرداری و پاکبانان را ضایع نکنند

با توجه به اوضاع شهرداری‌ها از نظر مالی هر از گاهی مشکل پرداخت نشدن حقوق کارگران و رفتگران شهرداری در صدر اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و در این میان هم  اعضای شوراهای اسلامی شهر پا به میدان حمایت و گرفتن حق کارگران می‌شوند که این خود جای تقدیر دارد.

اما نباید این نکته را فراموش کرد که کاندیداهایی که امروز با رعایت نکردن قانون، حق رفتگران و پارکبانان را ضایع می‌کنند، نمی‌توانند حق این قشر را مطالبه کنند، چرا که خود برای این قشر زحمتکش درد سر ایجاد کرده و با چسباندن عکس و پوستر، رمق را از کارگران در هنگام پاکسازی می‌گیرند و دستان خسته و پینه بسته این کارگران را چند برابر مجبور به کار می‌کنند.

اما چرا، چرا اینقدر بی رحمی به شهر و شهروندان، چرا اینقدر هزینه برای نشان دادن خودمان، چرا این را نمیفهمیم که دیگر گذشت آن زمانی که مردم چشم و گوش هایشان بسته بود و با دیدن عکس یا پوستر کسی،فرد را برای رای دادن انتخاب می کردند.

گزارش:امین رضا سالاری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.