×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
رابر، رتبه اول بسیج ملی کنترل فشار خون استان کرمان

به گزارش “سیرجان خبر” اصغر سجادی ناظر این طرح گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون در دو فاز از۲۷اردیبهشت ماه تا۱۷ خردادماه فاز اطلاع رسانی و تبلیغات و فاز دوم از۱۷خردادماه تا ۱۵ تیر ماه فاز عملیاتی و اجرایی در حال انجام است .

وی با بیان اینکه در رابر ۱۵هزارو ۶۸۳ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال می باشد، گفت: در بسیج ملی کنترل فشار خون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۵۰ درصد جمعیت را مد نظر داشت که تا روز گذشته بیش از ۶۳ درصد جمعیت فشار خون خود را کنترل کردند که رابر رتبه اول کل شهرستان های استان را در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا این لحظه به خود اختصاص داد.

سجادی با اشاره به همراهی۲۶ مرکز دولتی و خصوصی دراجرای بسیج ملی کنترل فشارخون، خاطرنشان کرد:۶۲کاربر دولتی و ۱۶کاربر خصوصی در سامانه سیب و سلامت پس از اندازه گیری فشار خون افراد مورد نظر اطلاعات انها را به صورت انلاین ثبت می کنند .

وی، هدف از این طرح را اندازه گیری و ثبت فشار خون افراد بالای۳۰سال، زنان باردار در تمام سنین و بیماران کلیوی برشمرد و گفت: افرادی که تاکنون مراجعه نکردند هر چه سریعتر به مراکز مشخص شده از پایگاه های ترک اعتیادشهرستان، ایستگاه سیار سطح شهر، بیمارستان رابر درشیفت صبح و عصر وایستگاه کارخانه معدن درآلو، و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و خانه های بهداشت توابع رابر از ساعت۷ و نیم صبح تا ۲ و نیم عصر مراجعه نمایند.

این مسئول، در پایان ضمن امیدواری نسبت به مراجعه مردم به مراکز مشخص شده برای کنترل فشارخون، از همکاری بخش های مختلف بهداشتی درمانی، سازمان های مختلف و دستگاه های اجرایی تقدیر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.